Telegram Messenger to popularny komunikator internetowy, który ma kilkaset mln użytkowników. Nowych nie brakuje i cały czas przybywają. Dlatego firma szuka sposobów na monetyzowanie oprogramowania. Dlatego zdecydowano o tym, że w aplikacji pojawią się reklamy, ale nie takie, które serwują nam Google czy Facebook.
CEO aplikacji, Pawieł Durow zapowiedział niespełna rok temu, że Telegram Messenger otrzyma z czasem elementy sponsorowane, bo trzeba zacząć myśleć o monetyzowaniu platformy. Stąd też nowa inicjatywa, którą ogłoszono po kilkunastu miesiącach od tych zapowiedzi. Kogo „dotkną” nowe reklamy? Na szczęście nie typowych użytkowników aplikacji.
Reklamy w aplikacji Telegram Messenger nie u wszystkich
Firma wyjaśnia, że Telegram Ad to platforma, która pozwoli wyświetlać sponsorowane wiadomości w publicznych kanałach z ponad tysiącem subskrypcji. W indywidualnych rozmowach czy tych zwykłych grupowych takie elementy się nie pojawią. Tak więc nie spodziewajmy się, że komunikator zaserwuje nam reklamy, którymi gnębi nas Facebook czy Google. Choć z czasem to może także się zmienić.
Przeczytaj także: Najlepsze wskazówki dla mobilnego Chrome