New York Post blokuje dostęp użytkownikom iPada
Serwis internetowy New York Post, jednej z popularniejszych gazet w Stanach Zjednoczonych, nie jest już dostępny dla posiadaczy iPadów. Próba wejścia na stronę nypost.com kończy się wyświetleniem informacji o konieczności zakupu specjalnej aplikacji w AppStore, która po 30-dniowym okresie próbnym zażąda od użytkownika uiszczenia opłaty abonamentowej.
Serwis internetowy New York Post, jednej z popularniejszych gazet w Stanach Zjednoczonych, nie jest już dostępny dla posiadaczy iPadów. Próba wejścia na stronę nypost.com kończy się wyświetleniem informacji o konieczności zakupu specjalnej aplikacji w AppStore, która po 30-dniowym okresie próbnym zażąda od użytkownika uiszczenia opłaty abonamentowej.
Co ciekawe, blokada dotyczy tylko przeglądarki Safari – stronę można bez problemów przeglądać przy użyciu alternatywnych przeglądarek, takich jak Opera Mini, Terra czy Mercury. Z powodzeniem można z niej również korzystać na iPhone.
Informacja ta, mimo że mało istotna z punktu widzenia polskiego użytkownika, może oznaczać początek tego typu działań na większą skalę. Jeśli eksperyment New York Post się powiedzie (w co szczerze mówiąc wątpię), w ślad za nim mogą pójść kolejne gazety.