Z Facebooka korzystam na co dzień, ale na pewno nie można mnie zaliczyć do aktywnych użytkowników – przeglądam wpisy znajomych, czasem coś skomentuję, samemu publikując raczej niewiele treści. Tym niemniej jednak korzystanie z serwisu poprzez mobilne Safari nie należało do najwygodniejszych. Testując różne aplikacje firm trzecich znalazłem kilka naprawdę dobrych, ale żadna z nich nie była pozbawiona wad. Dlatego też pojawienie się oficjalnego klienta przyjąłem z zadowoleniem.
Po uruchomieniu aplikacji i zalogowaniu pojawia się nasz główny stream, ten sam, który znajdziemy na stronie głównej serwisu. Lista wpisów wygląda niemal identycznie jak na stronie – w mojej ocenie plus za jednolity interfejs. Inaczej jednak rozwiązano nawigację po różnych częściach serwisu. Po lewej stronie dostępne jest menu zawierające odnośniki do aktualności, wiadomości prywatnych, wydarzeń i listy znajomych, naszych stron (o ile takowe posiadamy) oraz najczęściej używanych aplikacji. Menu to mocno przypomina aplikację Twittera, nie jest to zresztą jedyny element, który został z niej „zapożyczony”.
Od strony funkcjonalnej aplikacji Facebooka nie można nic zarzucić. Wszystko działa szybko i sprawnie, nie wprowadzono żadnych zbędnych udziwnień, dzięki czemu osoby znające interfejs serwisu nie będą miały większych problemów z obsługą tabletowej wersji. Dostępne są praktycznie wszystkie funkcjonalności serwisu, z zameldowaniami i przeglądaniem znajomych będących w pobliżu włącznie. Aplikacja w pełni wykorzystuje spory ekran iPada – interfejs zaprojektowano tak, aby przeglądanie treści (w tym zdjęć w wysokiej rozdzielczości) było jak najwygodniejsze. I rzeczywiście, korzystanie z Facebooka na tablecie jest bardzo, ale to bardzo wygodne.
Jaka jest więc odpowiedź na postawione w tytule pytanie? Na pewno korzystanie z aplikacji Facebooka jest znacznie wygodniejsze niż otwieranie serwisu w mobilnym Safari, co jest wystarczającym argumentem przemawiającym za jej zainstalowaniem na iPadzie. Błędem było natomiast tak długie zwlekanie z udostępnieniem aplikacji – tablet Apple jest dostępny na rynku już od ponad 1,5 roku, tak więc można powiedzieć, że Facebook trochę zaspał. Jednak jak to mówią, lepiej późno niż wcale.