Obniżka ceny iPada 2 spopularyzuje tablet w środowisku szkolnym?
Tak tezę wysnuł jeden z najwyżej postawionych pracowników McGraw Hill – amerykańskiego wydawnictwa wspierającego platformę iBooks 2. Ile w tym prawdy?
Taką tezę wysnuł członek zarządu McGraw Hill – amerykańskiego wydawnictwa wspierającego platformę iBooks 2. Ile w tym prawdy?
Przeczytaj także >> Ewolucja podręczników według Apple po raz drugi
Co prawda Apple nie zapowiedziało budżetowej wersji iPada 2 (chodziły takie pogłoski), ale mocna przecena do poziomu 399 dolarów za tablet w opcji 16GB powinna zwiększyć popyt na ten produkt – nawet pomimo zbliżającej się premiery Nowego iPada. Tego samego zdania jest Vineet Madan – wiceprezes McGraw Hill, który widzi w obniżce szansę dla wprowadzenia sprzętu pod strzechy amerykańskiego systemu oświaty. Wspomniał również o Nowym iPadzie, w którym zauważa duży potencjał, jeżeli chodzi o innowacje wprowadzone do nowej generacji urządzenia. Korzyścią dla uczniów jest na przykład możliwość oglądania szczegółowych obrazów przy dużym zbliżeniu, co pozwala na obserwację wielu detali.
Scenariusz, w którym pewien odsetek uczniów amerykańskich szkół porzuci tradycyjne podręczniki na rzecz elektronicznych materiałów jest realny. Ciekawe, czy podobne zjawisko zaobserwujemy w Polsce. W końcu Ministerstwo Edukacji zainwestowało 45 milionów złotych na cyfrowe podręczniki.