Ile Apple zarobi na Nowym iPadzie? Mniej niż dotychczas!
Apple przedstawiło światu 7 marca Nowego iPada i przekazało, że cena tabletu nie ulegnie zmianie względem drugiej generacji urządzenia. Jak bardzo skutki decyzji odczuje kieszeń firmy z Cupertino?
Apple przedstawiło światu 7 marca Nowego iPada i przekazało, że cena tabletu nie ulegnie zmianie względem drugiej generacji urządzenia. Jak bardzo skutki decyzji odczuje kieszeń firmy z Cupertino?
Przeczytaj koniecznie >> Apple prezentuje nowego iPada, po prostu Nowego iPada
Nie ukrywajmy, ale Apple zarabia krocie na iGadżetach, w tym na iPadach. Urządzenia z iOS stanowią ponad 75% przychodów firmy, ale Nowy iPad wcale nie musi być aż tak dochodowym, jak poprzednie generacje tabletu. Analitycy z firmy UBM TechInsights pokusili się o oszacowanie zysków Apple na podstawie kosztów produkcji nowego tabletu.
Dla przykładu: taki Nowy iPad 16 GB z Wi-Fi (koszty produkcji) kosztuje 310 dolarów. Z kolei Apple krzyczy sobie 499 dolarów, a więc nietrudno wyliczyć zyski. Niemniej, to i tak mniej niż firma z Cupertino zrobiła na poprzednich generacjach tabletu. Koszty produkcji pierwszego iPada wynosiły ponad 270, a iPada 2 278 dolarów. Konkurencja jednak nie śpi, więc trzeba nieco dołożyć z własnej kieszeni…