Od pewnego czasu w sieci zaczęły pojawiać się niepokojące sygnały od użytkowników Nowych iPadów. Dotyczą one problematycznego zachowania modemów WiFi w jakie wyposażono te tablety. Wewnętrzny dokument systemu opieki technicznej AppleCare może świadczyć o tym, że Apple zna problem i podjęło się próby jego wyjaśnienia.
Przeczytaj również >> Apple prezentuje nowego iPada. Po prostu… Nowego iPada!
Skargi na moduł łączności bezprzewodowej w Nowych iPadach obejmują kilka aspektów problemu. Użytkownicy skarżą się na przypadki zrywania istniejącego połączenia, na zbyt niskie prędkości pobierania i wysyłania danych, wreszcie na problemy czy nawet niemożność wyszukania sygnału. Dla udokumentowania problemów, część z użytkowników przeprowadziła samodzielne testy z wykorzystaniem notebooków, które pozostawione w identycznych warunkach co tablety nie sprawiały podobnych problemów.
Jak donosi portal 9to5Mac, problemy na forum technicznym Apple zgłosiło jak dotąd około 700 użytkowników, zatem problem jest istotny. Potentat z Cupertino już wysłał stosowne pisma do dystrybutorów aby ci bądź to przetestowali, bądź też wymienili wadliwe egzemplarze tabletów.