Choć cena iPada mini nie jest zbyt niska (gdy pod uwagę weźmiemy 7- lub 8-calowe tablety) i Apple niespecjalnie wierzyło w wyniki sprzedaży na poziomie ponad 10 milionów sztuk w tym kwartale, tak zdaje się, że rynek zaskoczył firmę z Cupertino!
Przeczytaj koniecznie >> 10 najciekawszych trików i funkcji dla iPada
iPad mini debiutował w sprzedaży na początku listopada. Tak więc do końca tego kwartału obecny będzie na rynku niespełna dwa miesiące. Z wcześniejszych analiz i raportów wynikało, że firma z Cupertino może sprzedać w tym kwartale zaledwie około 6 milionów (lub 8 milionów według naprawdę optymistycznych scenariuszy) iPadów w wersji zminiaturyzowanej.
Okazuje się jednak, że Apple chyba nie doceniło potencjału iPada mini. Z analizy firmy NPD Display Search wynika, że firma z Cupertino tylko w tym kwartale ma szansę sprzedać aż 12 milionów iPadów mini! To dwa razy więcej niż oczekiwano. Tak więc Apple będzie jednak miało powody do zadowolenia. Pod warunkiem, że ten scenariusz sprawi się w rzeczywistości. Z drugiej jednak strony… to chyba bardziej niż prawdopodobne!
Tak na marginesie, najbardziej optymistyczne scenariusze zakładają, że Apple sprzeda w tym kwartale łącznie aż 26 milionów iPadów. Pożyjemy, zobaczymy…