Sprzedaż iPada z 9,7-calowym wyświetlaczem Retina spada coraz bardziej. Co jest winne takie sytuacji? Okazuje się, że nie tylko iPad mini z 7,9-calowym ekranem, ale również 7-calowe tablety z Androidem.
Przeczytaj koniecznie >> 10 najlepszych darmowych gier na tablety z Androidem
Z informacji ujawnionych przez serwis Statista wynika (a pochodzących z raportów firmy analitycznych IDC i Citi Research), że sprzedaż iPada z ekranem Retina jest coraz mniejsza. W zeszłym kwartale, gdy Apple sprzedało niemal 23 miliony iPadów, udział 9,7-calowego modelu stanął praktycznie w miejscu (skok o zaledwie 1,8%). W przypadku poszczególnych państw sytuacja wygląda jeszcze gorzej. Dla przykładu w samych Stanach Zjednoczonych sprzedaż iPada z ekranem Retina spadła o 9%, a w Japonii aż od 26%.
Oczywiście za taki stan rzeczy odpowiada coraz większe zainteresowanie mniejszymi tabletami z Androidem oraz iPadem mini. Sugeruje się, że już w tym roku 9,7-calowy iPad straci pozycję lidera na rynku, jako najpopularniejszego modelu tabletu.