Apple z roku na rok zalicza coraz lepsze wyniki sprzedaży tabletów w poszczególnych kwartałach, ale zdaje się, że w obecnym może być inaczej. Całkiem możliwe, że w drugim kwartale sprzedaż iPada względem adekwatnego okresu sprzed roku… spadnie.
Przeczytaj koniecznie >> 10 absurdalnie drogich gadżetów dla iPada
Analityk firmy KGI Securities – Ming-Chi Kuo dostarcza nam kolejnych rewelacji związanych z najbliższą przyszłością Apple. Tym razem Kuo sugeruje, że sprzedaż iPada w drugim kwartale tego roku może spaść względem Q2 2012 roku. Jeśli jego prognozy sprawdzą się, to warto dodać, że będzie to pierwsza tego typu sytuacja w historii tabletów z iOS. Analityk podpiera swoją teorię coraz większym zainteresowaniem mniejszymi tabletami z Androidem oraz faktem, iż potencjalni klienci czekają na wprowadzenie do oferty nowych iPadów, o których plotki pojawiają się od kilku miesięcy.
Kuo wierzy, że sprzedaż iPada oraz iPada mini będzie w tym kwartale niższa o około 10-15% względem adekwatnego okresu sprzed roku. Od kwietnia do czerwca ma zostać sprzedanych około 14-15 milionów tabletów z iOS, a udział poszczególnych modeli ma wyglądać następująco:
- 6,2 mln sztuk iPada mini;
- 4,5 mln iPadów z 9,7″ ekranem Retina;
- 2 mln sztuk iPadów 2.
Oczywiście to tylko przypuszczenia. Jak będzie w rzeczywistości? Odpowiedź na to pytanie poznamy dopiero w lipcu.