Szczegóły umowy Apple z wytwórniami muzycznymi dla iTunes Radio ujawnione
Apple co prawda oficjalnie nie umówi o pieniądzach, które wypłaca wytwórnio muzycznym w zamian za muzykę serwowaną w iTunes Radio, ale za sprawą raportu The Wall Street Journal dowiadujemy się, o jakich kwotach mowa.
Apple co prawda oficjalnie nie umówi o pieniądzach, które wypłaca wytwórnio muzycznym w zamian za muzykę serwowaną w iTunes Radio, ale za sprawą raportu The Wall Street Journal dowiadujemy się, o jakich kwotach mowa.
Przeczytaj koniecznie >> Jak zainstalować iOS 7 beta już dziś?
The Wall Street Journal utrzymuje, że zna detale kontraktów, które Apple podpisało z wytwórniami muzycznymi dla iTunes Radio. Z informacji ujawnionych przez dziennik wynika, że pierwszego roku od uruchomienia usługi, firma z Cupertino będzie płacić 13 centów za każdą odtworzoną piosenkę oraz 15% przychodów z reklam, które będą serwowane w iTunes Radio (w wersji bezpłatnej). Po roku kwoty te wzrosną i w przypadku każdego utworu wyniosą 14 centów, a przychodów z reklam aż 19%. To znacznie więcej niż oferuje własnym partnerom Pandora (dla porównania, konkurencja Apple płaci wytwórniom 12 centów za każdy utwór).
Co jednak ciekawe, od powyższych zasad obowiązują pewne wyjątki. Jeśli użytkownik posiada dany utwór we własnej bibliotece iTunes lub zakupił go wcześniej w sklepie iTunes Store, to za te piosenki Apple nie płaci partnerom. To samo dotyczy sytuacji, gdy słuchacz przeskoczy dany utwór przed 20. sekundą.
Źródło: WSJ