Koreańska Komisja Handlu chce zmian w refundowaniu w App Store i Google Play
Koreańskie media informują, że tamtejsza Komisja Handlu chce wymusić na Apple oraz Google zmiany związane z refundowaniem wydatków poniesionych w sklepach z aplikacjami. Firma z Cupertino już przekazała, że rozważa zmiany w tej kwestii, które miałyby obowiązywać nie tylko w Korei, ale i na całym świecie.
Koreańskie media informują, że tamtejsza Komisja Handlu chce wymusić na Apple oraz Google zmiany związane z refundowaniem wydatków poniesionych w sklepach z aplikacjami. Firma z Cupertino już przekazała, że rozważa zmiany w tej kwestii, które miałyby obowiązywać nie tylko w Korei, ale i na całym świecie.
Przeczytaj koniecznie >> Kupujemy tablet do gier za mniej niż tysiąc złotych. Na co zwracać uwagę?
Korea Herald raportuje, iż koreański rząd poprosił Apple oraz Google o zmianę zasad związanych z refundowaniem wydatków poniesionych na zakupy w sklepach z aplikacjami na urządzenia mobilne. Apple przekazało, iż rozważy zmiany, które zostaną wdrożone globalnie, ale Korea chce ponadto, aby użytkownicy zostali o tym poinformowani, gdy nowe zasady wejdą w życie.
Warto dodać, że to nie pierwszy raz, gdy koreański rząd chce zmian w sklepach z aplikacjami. W 2011 roku Google i Apple zostali poproszeni o zmiany, co zaowocowało wprowadzeniem 7-dniowego okresu na zwrot aplikacji w App Store.
Pamiętajmy, że w App Store nie ma dedykowanego mechanizmu do zgłaszania zwrotów pieniędzy za aplikacje. W tym celu należy skorzystać z opcji zgłoszenia problemu poprzez wsparcie iTunes. Nie jest to niestety zbyt wygodny mechanizm. Całkiem możliwe, że prace nad nowym, wygodniejszym rozwiązaniem trwają, ale na jego temat nie wiemy praktycznie nic. Dla porównania, w Google Play store znajduje się wbudowana w sam sklep funkcja, która pozwala nam szybko zgłosić chęć otrzymania zwrotu pieniędzy za aplikację lub grę. Możemy to zrobić bezpośrednio z poziomu menu.
źródło: Korea Herald