Te tablety zrewolucjonizowały świat. iPad 2. generacji (cz. 6)

Jakiś czas temu rozpoczęliśmy  nowy cykl artykułów, w których cofamy się w czasie i prezentujemy najciekawsze tablety internetowe sprzed lat. Po iPadzie 1. generacji, Samsungu Galaxy Tab 7.0 (GT-P1000), Motoroli Xoom i HTC Flyerze oraz Playbooku przyszła pora na kolejne urządzenie. Tym razem zachęcamy do przypomnienia sobie iPada 2. generacji, który debiutował ponad trzy lata temu, a ze sprzedaży został wycofany w marcu.

Przeczytaj koniecznie >> 10 najciekawszych trików na tablety z Androidem

 Loading ...

Pierwszy iPad z 2010 roku odniósł wielki sukces. Nic więc dziwnego, że w rok po jego premierze Apple postanowiło pójść za ciosem i wprowadziło do oferty nowy, znacznie mocniejszy pod kątem wyposażenia model tabletu. Przyjrzyjmy się najpierw specyfikacji technicznej iPada 2. generacji. Tablet wyposażono w następujące elementy:

  • 9,7-calowy wyświetlacz klasy IPS o rozdzielczości 1024 x 768 pikseli (co daje nam gęstość pikseli na poziomie132 ppi);
  • dwurdzeniowy procesor Apple A5 taktowany zegarem 1,0 GHz z układem graficznym PowerVR SGX543MP2;
  • 512 MB pamięci operacyjnej RAM typu DDR2;
  • 16, 32 lub 64 GB pamięci na dane;
  • Wi‑Fi 802.11a/b/g/n (dwuzakresowe);
  • Bluetooth 2.1 z EDR, odbiornik GPS (w modelu z modemem 3G);
  • opcjonalny modem łączności w sieciach komórkowych (UMTS/HSDPA);
  • bateria o pojemności 6944 mAh (zapewniająca 10 godzin pracy);
  • złącza audio 3,5 mm i 30-stykowy port;
  • głośnik, mikrofon, żyroskop, przyspieszeniomierz oraz czujnik światła.
  • przednią kamerkę VGA i aparat fotograficzny z 5-krotnym zoomem cyfrowym i nagrywaniem filmów w rozdzielczości 720p.

Tablet miał wymiary 241 x 186 x 8,6 mm i ważył 600 gramów (wersja z modemem 3G była cięższą o 10 g). iPad 2 debiutował na rynku z iOS 4.3.

iPad 2. został zaprezentowany światu 2 marca 2011 roku w centrum Yerba Buena w San Francisco. Pokaz odbył się z udziałem nieżyjącego CEO Apple – Steve’a Jobsa. Rynkowa premiera tabletu odbyła się 11 marca i warto dodać, że czas oczekiwania na realizację zamówień szybko wydłużył się w sklepie Apple Store do 3-4 tygodni. iPad 2 sprzedawał się jak świeże bułeczki. 25 marca 2011 roku tablet trafił do sprzedaży w kolejnych 25 państwach, w tym również w Polsce.

iPad 2. generacji do dziś jest najdłuzej dostępnym modelem tabletu w ofercie Apple. Jego rynkowy staż wyniósł trzy lata i jeden tydzień. Modele z 32 oraz 64 GB pamięci zostały wycofane ze sprzedaży w marcu 2012 roku (wraz z premierą iPada 3 z ekranem Retina). Model z 16 GB pamięci był dostępny jeszcze przez rok i został całkowicie wycofany 18 marca, gdy został zastąpiony iPadem 4. generacji.

Choć iPad 2. nie jest już dostępny w oficjalnej ofercie Apple, tak nadal stanowi ciekawy wybór. Nowe modele już teraz można zakupić w cenie około tysiąca złotych, a używane za kilkaset złotych. Co ciekawe, wycofanie iPada 2. generacji wcale nie oznacza, że tablet nie będzie już dostawać aktualizacji. Wręcz przeciwnie. Potrwa to zapewne jeszcze ponad rok. We wrześniu tablet otrzyma system iOS 8, choć oczywiście w nieco okrojonej formie, a do premiery iOS 9 będzie dostawać pomniejsze aktualizacje. Kolejnej większej wersji systemu iPad 2 zapewne już nie dostanie, ale i tak z okresem wsparcia przez ponad cztery lata od premiery pozostanie wzorcem dla innych producentów, którzy często zapominają o uaktualnieniach zaraz po premierze.

Macie jeszcze, lub może kiedyś posiadaliście, iPada 2. generacji?

Marcelina Poznańska: Lubię Androida i jestem jego użytkowniczką niemal od samego początku. Nie stronię jednak od innych platform mobilnych. Interesuję się, poza nowymi technologiami, także jazdą konną oraz sportem.
Powiązane wpisy
Disqus Comments Loading...

W serwisie wykorzystywane są pliki cookies. Stosujemy je w celach zapewnienia maksymalnej wygody użytkownika oraz do zbierania informacji statystycznych. Jeżeli nie wyrażasz zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki.