Plotki na temat dużego iPada z około 13-calowym wyświetlaczem krążą po sieci od ponad roku. Nowych informacji na temat tego urządzenia dostarcza nam Bloomberg, który raportuje, że firma z Cupertino zamierza wprowadzić większego iPada do sprzedaży na początku przyszłego roku. W międzyczasie Tim Cook powiedział, że spadek sprzedaży iPadów był tylko chwilowy i wierzy, że wkrótce to ulegnie zmianie.
Przeczytaj koniecznie >> 10 najlepszych nowych aplikacji i gier na iPada (lipiec 2014)
Bloomberg raportuje, że Apple przygotowuje większego iPada, który ma zadebiutować w 2015 roku. Źródło informacji potwierdziło, że prace nad tym tabletem trwają od roku i zostanie on wyposażony w wyświetlacz o przekątnej 12,9 cala. Tak więc taką samą, o której plotkowano już wcześniej.
Główny konkurent Apple, czyli Samsung, własne 12-calowe tablety (Galaxy TabPRO 12.2 oraz NotePRO) wprowadził do sprzedaży już na początku tego roku. Dlaczego Apple wstrzymuje się z własną odpowiedzią na te urządzenia? Tego dokładnie nie wiemy, ale możemy pokusić się o przypuszczenie, że może to być spowodowane między innymi funkcją dzielenia ekranu, która nie jest jeszcze gotowa. W iOS 8 znajduje się sporo referencji związanych z tym rozwiązaniem. Niemniej, funkcja jeszcze nie działa, a prace nad systemem są już finalizowane. To oznacza, że w ostatecznej wersji iOS 8 nie doczekamy się jeszcze takiej opcji. Kiedy więc? Całkiem możliwe, że wraz z iOS 8.1, który jesienią zapewne zostanie udostępniony w postaci bety. Natomiast finalna odsłona oprogramowania zapewne zostanie wydana gdzieś w lutym lub marcu. I wtedy też moglibyśmy spodziewać się większego iPada Pro, który pozwoli nam na pracę z dwoma aplikacjami jednocześnie na podzielonym ekranie.
Co wiemy na temat większego iPada? Niestety, niewiele. Rzekomo Apple testuje konfiguracje z różnymi rozdzielczościami wyświetlaczy, w tym również 4K. Zapewne jego specyfikacja techniczna będzie obejmować procesor Apple A8 (być może nieco podkręcony względem tego z iPhone’ów 6) oraz 2 GB pamięci RAM. Apple ma również kilka patentów związanych z rysikiem, a więc może taki element również tutaj się pojawi.
Pamiętajmy jednak, że to tylko plotki, którą krążą po sieci od dłuższego czasu. Apple zapewne testuje iPada z 12,9-calowym ekranem, ale to wcale nie oznacza, że takie urządzenie kiedykolwiek trafi do sprzedaży.
Warto dodać, że Tim Cook udzielił ostatnio wywiadu dla re/code, gdzie wspomniał również o spadku sprzedaży iPadów. CEO Apple stwierdza, że to tylko chwilowe (nazwał to „progiem zwalniającym”) i niedługo sprzedaż tabletów z systemem iOS powinna być ponownie większa. W pierwszym kwartale tego roku Apple sprzedało „tylko” 16,35 mln iPadów (vs 19,5 mln w Q1 2013 roku) i 13,3 mln w drugim kwartale (vs 14,6 mln w Q2 2013 roku). Co nie zmienia faktu, że do tej pory na rynek trafiło już ponad 225 milionów iPadów, a firma z Cupertino ma niemal 27% rynku tego typu urządzeń i ciągle pozostaje liderem.
Natomiast już jesienią tego roku spodziewamy się premiery nowych iPadów z ekranami o przekątnej 7,9 oraz 9,7 cali, które zostaną wyposażone w nowe procesory Apple A8, skanery linii papilarnych w postaci Touch ID oraz (prawdopodobnie) lepszy aparat fotograficzny 8 Mpix. Spodziewamy się, że debiut nowych iPadów odbędzie się w październiku.