Apple nie zaliczyło zbyt dobrego startu w pierwszej połowie tego roku na rynku tabletów. Sprzedaż iPadów poszybowała w dół i wyniki były poniżej oczekiwań. Jak natomiast sytuacja ma wyglądać w drugiej połowie roku? Nieco lepiej, ale Digitimes prognozuje, że firma z Cupertino i tak, po raz pierwszy w historii od 2010 roku, zaliczy spadek sprzedaży iPadów w okresie całego roku względem zeszłego – o ponad 8%.
Przeczytaj koniecznie >> 10 najlepszych nowych aplikacji i gier na iPada (sierpień 2014)
Za nami oficjalna premiera nowych iPhone’ów, które trafią do sprzedaży już 19 września. W trakcie wrześniowej konferencji Apple zabrakło jednak nowych iPadów. Wiemy jednak, że firma z Cupertino przygotowuje się do wprowadzenia do sprzedaży nowych tabletów i prawdopodobnie zobaczymy je w sprzedaży już w pierwszej połowie następnego kwartału.
Tymczasem serwis Digitimes raportuje, że Apple i jego partnerzy już zbroją się przed tym wydarzeniem. Rzekomo produkcja nowych iPadów rozpoczęła się w zeszłym miesiącu. Urządzenie nie różni się znacząco od poprzedniej generacji, ale pojawi się sporo udoskonaleń. W raporcie czytamy między innymi o adaptacji nowej technologii, która ma za zadanie zmniejszyć różnicę pomiędzy matrycą LCD a szklaną pokrywą, co w konsekwencji ma pozwolić na zmniejszenie grubości obudowy całego urządzenia. Już wcześniej pojawiały się plotki, jakoby nowe iPady miałyby być cieńsze od zeszłorocznych modeli. To oczywiście nie wszystko, co ma pojawić się w kolejnej generacji iPadów, ale o tym za chwilę.
Digitimes prognozuje, że słabsze zainteresowanie tabletami w Europie oraz Ameryce Północnej i premiera większego iPhone’a 6 Plus z 5,5-calowy wyświetlaczem sprawią, że firma z Cupertino w tym roku zaliczy gorsze wyniki sprzedaży iPadów niż rok temu. Poprzednie dwa kwartały były słabsze dla Apple. Niemniej, w obecnym kwartale firma z Cupertino ma sprzedać 16,95 mln sztuk tabletów z systemem iOS, a więc o 8,7% więcej niż w adekwatnym okresie sprzed roku. 9,7-calowe modele urządzeń mają stanowić 58% wszystkich zrealizowanych na iPady zamówień.
Co ciekawe, Digitimes informuje również, że Apple nie zamierza wprowadzić do sprzedaży nowego iPada mini. Jest to dosyć dziwne i wydaje być się mało prawdopodobne. Fakt ten ma rzekomo zaważyć na słabszych wynikach sprzedaży w czwartym kwartale tego roku. Z prognoz źródła tej informacji wynika, że w przyszłym kwartale Apple sprzeda 22,5 mln tabletów, a więc o 13,5% mniej niż w adekwatnym okresie sprzed roku, gdy na rynek trafiło 26 milionów iPadów. W konsekwencji Apple w tym roku ma sprzedać mniej tabletów niż w 2013 roku – dokładnie 69,4 mln sztuk, a to oznacza spadek o 8,32% względem zeszłego roku.
Prezentacji nowych iPadów (lub tylko modelu Air 2. generacji?) spodziewamy się już w przyszłym miesiącu. Dokładna data wydarzenia nie jest jeszcze znana. Nowy iPad Air ma otrzymać lepszy procesor Apple A8, który trafił do iPhone’ów 6, rzekomo 2 GB pamięci operacyjnej RAM oraz ulepszony aparat fotograficzny. Tablet otrzyma również udoskonalony przycisk Touch ID, czyli skaner linii papilarnych (co potwierdzają między innymi zapiski w kodzie systemu iOS 7.1) oraz pewne, kosmetyczne zmiany w obudowie. Tak więc pozostaje nam czekać na oficjalną premierę. A czy prognozy Digitimes pokryją się z rzeczywistością, to dowiemy się z czasem…
Źródło: Digitimes