5 problemów z iOS 8 i sposoby na ich rozwiązanie
iOS 8 przyniósł wiele ciekawych funkcji, ale również błędów, które negatywnie wpływają na korzystanie z systemu mobilnego Apple. Część z nich została rozwiązana przez aktualizację do iOS 8.1, którą zalecam przeprowadzić, jednak nadal wielu użytkowników skarży się na rozmaite problemy. Poniżej znajdziecie zestawienie kilku z nich oraz sposoby, które mogą pomóc w poradzeniu sobie z nimi.
iOS 8 przyniósł wiele ciekawych funkcji, ale również błędów, które negatywnie wpływają na korzystanie z systemu mobilnego Apple. Część z nich została rozwiązana przez aktualizację do iOS 8.1, którą zalecam przeprowadzić, jednak nadal wielu użytkowników skarży się na rozmaite problemy. Poniżej znajdziecie zestawienie kilku z nich oraz sposoby, które mogą pomóc w poradzeniu sobie z nimi.
Przeczytaj koniecznie >> iOS 8: Chmura rodzinna. Jak ją skonfigurować (krok po kroku)
Warto w przypadku każdego problemu zresetować iPada. W tym celu należy przytrzymać przycisk Power oraz przycisk Home i nie puszczać ich do momentu pojawienia się logo Apple na ekranie urządzenia. Przypominam również o konieczności instalacji najnowszych wersji oprogramowania iOS.
Wi-Fi
Problem: przy połączeniu z Internetem przez Wi-Fi, wielu użytkowników skarży się na zmniejszającą się prędkość internetu lub wręcz przerywaniu w jego działaniu.
Sugerowane rozwiązania:
– wyłączenie Bluetooth;
– wyłączenie i włączenie trybu samolotowego;
– reset ustawień sieciowych (Ustawienia —> Ogólne —> Wyzeruj —> Ustawienia sieciowe);
– wyłączenie lokalizacji sieci Wi-Fi (Ustawienia —> Prywatność —> Usługi lokalizacji —> Usługi systemowe).
Bateria
Problem: wielu użytkowników iOS 8 skarży się na znaczne zmniejszenie się czasu pracy na baterii iPada. Nowy system jest bardziej wymagający dla urządzeń, co może mieć wpływ na zużycie energii, jednak większe niż 10% odstępstwo od stanu z iOS 7 nie powinno mieć miejsca.
Sugerowane rozwiązania:
– wyłączenie działania danych w tle niepotrzebnych aplikacji (Ustawienia —> Ogólne —> Odświeżanie w tle);
– wyłączenie usług lokalizacji dla aplikacji, które tego nie potrzebują (Ustawienia —> Prywatność —> Usługi lokalizacji);
– sprawdzenie, jakie programy zużywają najwięcej energii (Ustawienia —> Ogólne —> Użycie —> Użycie baterii).
Restart urządzenia
Problem: niewielka liczba użytkowników skarży się, że iPad samoistnie się wyłącza, restartuje, a jego ekran zmienia kolor na niebieski lub czerwony. Niestety w większości wypadków będzie to wymagało wymiany urządzenia w serwisie, ale być może poniższa porada rozwiąże ten problem.
Sugerowane rozwiązanie:
– należy zresetować wszystkie ustawienia. Nie doprowadzi to do usunięcia danych z iPada, ale konieczne będzie ustawienie na nowo tapety i skonfigurowanie Wi-Fi (Ustawienia —> Ogólne —> Wyzeruj —> Wszystkie ustawienia).
Zdjęcia
Problem: na skutek używania innych niż systemowe aplikacji do robienia zdjęć, w części urządzeń interfejs programu Aparat odwrócił się do góry nogami. Na szczęście rozwiązanie problemu jest proste.
Sugerowane rozwiązanie:
– należy odinstalować chwilowo aplikacje, które umożliwiają robienie zdjęć i uruchomić ponownie urządzenie.
Ekran
Problem: Część użytkowników skarży się na zmniejszoną jasność ekranu urządzenia po zainstalowaniu iOS 8. Z całą pewnością jest to bardzo uciążliwe, na szczęście da się ten problem rozwiązać, o ile wina leży tylko po stronie oprogramowania.
Sugerowane rozwiązanie:
– reset automatycznego ustawiania jasności (Ustawienia —> Ekran i jasność —> Automatyczna wyłączyć i włączyć);
– wyłączenie obniżania punktu białego, przyciemniania kolorów i zmniejszania przezroczystości (Ustawienia —> Ogólne —> Dostępność —> Zwiększ kontrast —> wyłączyć wszystkie opcje);
– wyłączenie opcji zoom (Ustawienia —> Ogólne —> Dostępność —> Zoom).
Część użytkowników iPadów, szczególnie starszych, skarżyło się na zmniejszenie prędkości ich działania po instalacji iOS 8. Problem ten został częściowo zniwelowany wraz z instalacją iOS 8.1, ale z całą pewnością urządzenia te nie będą chodzić już tak sprawnie, jak przy poprzedniej wersji systemu. Niestety po niespełna dwóch tygodniach Apple zablokowało możliwość powrotu do iOS 7.1.2., więc nie ma możliwości przyspieszenia iPadów w inny sposób, niż przez wyłączenie danych w tle.