Apple zmienia zasady związane ze zwrotami cyfrowych dóbr zakupionych w iTunes. Teraz będziemy mogli je zwrócić do 14 dni bez podania żadnego powodu.
Do niedawna rzeczy kupione w iTunes mogliśmy zwrócić do 7 dni. W innych wypadkach, na przykładzie aplikacji, mogło to odbywać się nawet po 90 dniach, ale wtedy musieliśmy konkretnie uzasadnić powód ubiegania się o zwrot pieniędzy. Tymczasem Apple rozpoczęło aktualizować zasady i warunki użytkowania w Mac App Store, App Store, iBooks Store oraz iTunes Store na terenie państw Unii Europejskiej. Czas zwrotu bez podawania przyczyny wydłużono do 14 dni (liczony od momentu otrzymania cyfrowego rachunku ze sklepu za zakup produktu). Wynika to z ujednolicenia praw konsumenta na terenie państw Unii Europejskiej.
W ten sposób możemy zwrócić do 14 dni nie tylko gry i aplikacje z App Store, ale również programy z Mac App Store, rzeczy kupione w iTunes Store oraz książki z iBooks Store. Nie możemy tego jednak zrobić w przypadku wykorzystanych prezentów iTunes Gift. Wraz ze zmianą czasu na zwrot od firm wymagane są również bardziej szczegółowe informacje na temat sprzedaży produktów.
Zmiany są z pewnością korzystne dla klientów, ale odczują je negatywnie deweloperzy. Niestety, ale dwa tygodnie to wiele czasu, który pozwoli na przejście nawet większej gry. Domyślamy się, że część osób będzie zwracać produkty, gdy tylko skończy z nimi „zabawę”. W tym przypadku deweloperzy nie tylko nic nie zarobią, ale będą musieli dodatkowo pokryć cały koszt operacji – razem z prowizją dla Apple, która wynosi 30% od każdej sprzedanej w App Store pozycji.
Zobacz także >> Jak zwrócić aplikacje w App Store i Google Play?
źródło: iFun.de