Analitycy firmy UBS przewidują, że Chiny stały się największym rynkiem dla Apple. Sprzedaż iPhone’ów w tym państwie w zeszłym kwartale była wyższa niż w Stanach Zjednoczonych.
Financial Times raportuje, że w zeszłym kwartale Apple sprzedało w Chinach więcej iPhone’ów niż w Stanach Zjednoczonych. Z informacji przekazanych przez analityków UBS wynika, że w czwartym kwartale zeszłego roku do Chin trafiło 36% wszystkich iPhone’ów. Natomiast na rynek amerykański tylko 24%. Dla porównania, w adekwatnym okresie 2013 roku były to wartości – odpowiednio – na poziomie 22% i 29%.
Sugeruje się, że Apple w zeszłym kwartale sprzedało ponad 70 mln iPhone’ów. Jeśli rzeczywiście więcej niż 1/3 z nich trafiła na rynek chiński, to zapewne firma pochwali się tym jutro, gdy zostaną ogłoszone oficjalne wyniki finansowe za zeszły kwartał. Apple już od jakiegoś czasu skupiało się na chińskim rynku, co mogliśmy zobaczyć w kolejnych wersjach iOS, gdzie pojawiały się udoskonalenia zaprojektowane z myślą o użytkownikach tego państwa. Zdaje się, że był to dobry pomysł, który zaprocentował. Większe iPhone’y 6 cieszą się nie tylko dużym zainteresowaniem w Chinach, ale także w innych państwach azjatyckich, w tym w Korei Południowej i Japonii.
źródło: 9to5mac