Zgadza się. To już pięć lat od momentu rynkowej premiery iPada, który do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych trafił 3 kwietnia 2010 roku.
jak ten czas szybko płynie, zgadza się? Dokładnie 5 lat temu – 3 kwietnia 2010 roku odbyła się rynkowa premiera pierwszego iPada. Tego dnia tablet trafił do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. W Polsce musieliśmy poczekać do 30 listopada. Urządzenie po raz pierwszy zaprezentowano 27 stycznia i choć wrażenia były mieszane, tak iPad odniósł niemały sukces i zapoczątkował boom na tablety internetowe. W pierwsze 80 dni Apple sprzedało ponad 3 miliony sztuk tabletu. Ten, wraz z kolejnymi generacjami, sprzedawał się coraz lepiej. Niemniej, w zeszłym roku doszło do zmiany i Apple zaczęło notować spadki sprzedaży iPadów. W 2014 roku sprzedano o 14% mniej tabletów niż rok wcześniej. Wynika to między innymi z nasycenia rynku, jak i dłuższej żywotności urządzenia od tej zakładanej przez Apple. Co nie zmienia faktu, że do tej pory firma z Cupertino sprzedała ponad 270 milionów tabletów.
Gwoli przypomnienia, specyfikacja pierwszego iPada obejmowała następujące elementy:
- 9,7-calowy wyświetlacz wielodotykowy o rozdzielczości QGA (1024 x 768) pikseli, który pokryto warstwą odporną na zarysowania;
- jednordzeniowy procesor A4 (Cortex A8) taktowany zegarem 1,0 GHz z grafiką PowerVR SGX;
- 256 MB pamięci operacyjnej RAM;
- 16, 32 lub 64 GB pamięci na dane;
- Wi-Fi a/b/g/n i Bluetooth 2.1 z EDR;
- opcjonalny moduł łączności w sieciach komórkowych (maks. HSDPA);
- A-GPS (w modelu z modułem łączności w sieciach kom.);
- akcelerometr, magnetometr, czujnik światła;
- port audio oraz 30-pinowe złącze dokujące.
Apple dosyć szybko uśmierciło pierwszego iPada. Tablet nie otrzymał systemu iOS 6 z 2012 roku i tym samym został pogrzebany. Co ciekawe, jego następca, czyli iPad 2, aktualizowany jest do tej pory.