Jedna z brytyjskich sieci zajmujących się sprzedażą obuwia używa iPadów do mierzenia stóp swoich klientów. Zebrane w ten sposób dane pozwalają lepiej dopasować sklepom zaopatrzenie.
Procedura jest prosta: klient staje na iPadzie obudowanym specjalną ochronną skrzynką, urządzenie automatycznie mierzy wielkość stopy, a pomiar przesyłany jest do bazy danych. Dzięki temu łatwiej jest dopasować rozmiar buta do danego klienta.
Firma Clarks, która zdecydowała się wdrożyć to nowatorskie rozwiązanie, zainwestowała weń miliony funtów, jednak dzięki temu może na podstawie zgromadzonych danych zapewnić sobie dostawy lepiej dopasowane do potrzeb konsumentów. Użycie iPadów do zmierzenia stóp jest pomocne zwłaszcza w przypadku dzieci, ale rozwiązanie jest wykorzystywane także w kontakcie z dorosłymi klientami.
Rozwiązanie to wzbudziło zainteresowanie stacji BBC, która nakręciła kilkuminutowy reportaż. Możecie go obejrzeć poniżej.
Źródło: Tablet-news