IDC raportuje, że Apple nadal rządzi na japońskim rynku tabletów, gdzie w pierwszym kwartale tego roku sprzedano tam 2,29 mln sztuk takich urządzeń. Jakie firmy uplasowały się na kolejnych miejscach?
Z informacji przekazanych przez IDC (International Data Corporation) wynika, że w pierwszym kwartale tego roku udział iPadów w japońskim rynku tabletów urósł do 42,8%. To o 11,5% więcej niż w Q1 2014 roku. Potem długo nic i mamy firmę ASUS, która w pierwszym kwartale tego roku miała udział w postaci 8,7%. Nie najgorsze wyniki Tajwańczyków wynikają przede wszystkim ze sprzedaży MeMo Padów i Nexusów 7. Kolejne trzy miejsca należą do Fujitsu (7%), Toshiby (5,8%) i NEC (5,3%). Warto także wspomnieć o Microsofcie, który uplasował się na szóstej pozycji z udziałem na poziomie 5,2%.
W pierwszym kwartale tego roku w Japonii sprzedano 2,29 mln tabletów. To o 13,6% więcej niż w adekwatnym okresie sprzed roku. Jest to o tyle ciekawe, że w skali globalnej doszło do spadku – o 5,9%. Jak nietrudno zauważyć, rynek tabletów w Japonii ma się dobrze. Warto dodać, że 880 tysięcy tabletów sprzedanych w tym kraju w Q1 trafiło do przedsiębiorstw. To o 39,2% więcej niż w pierwszym kwartale 2014 roku.
źródło: wantchinatimes