iPad Pro dopiero 19 listopada? Apple zamówiło tylko 2,5 mln sztuk na ten rok?
W sieci pojawiły się nowe informacje na temat iPada Pro z 12,9-calowym ekranem Retina. Sprzedaż urządzenia ma rzekomo rozpocząć się 19 listopada, co sugeruje oferta w niemieckim sklepie Cyberport.de. Poza tym dowiadujemy się, że firma z Cupertino ostrożnie podchodzi do ewentualnego sukcesu iPada Pro i na ten rok zamówiło tylko 2,5 mln egzemplarzy tabletu, a więc stosunkowo niewiele.
W sieci pojawiły się nowe informacje na temat iPada Pro z 12,9-calowym ekranem Retina. Sprzedaż urządzenia ma rzekomo rozpocząć się 19 listopada, co sugeruje oferta w niemieckim sklepie Cyberport.de. Poza tym dowiadujemy się, że firma z Cupertino ostrożnie podchodzi do ewentualnego sukcesu iPada Pro i na ten rok zamówiło tylko 2,5 mln egzemplarzy tabletu, a więc stosunkowo niewiele.
Kilka dni temu Apple uruchomiło przedsprzedaż Apple TV 4. generacji. Niestety, w piątek nie ruszyła przedsprzedaż iPada Pro, choć takie plotki pojawiały się już wcześniej. Tymczasem przedsprzedaż iPada Pro uruchomił w Niemczech sklep internetowy Cyberport.de. W ofercie możemy znaleźć informacje o dacie premiery i ta została rzekomo ustalona na 19 listopada. Możliwe? Trudno powiedzieć. 19 listopada to czwartek, a Apple bardziej upodobało sobie piątki. Mimo wszystko, tego dnia może ruszyć realizacja zamówień, które byłyby zrealizowane już następnego dnia – w piątek. Biorąc pod uwagę, że Apple jeszcze we własnym sklepie internetowym nie przyjmuje zamówień na iPada Pro, to debiut w okolicy połowy listopada jest jak najbardziej możliwy.
Tymczasem serwis Digitimes raportuje, że Apple do końca tego roku zamówiło tylko 2,5 mln sztuk iPadów Pro. Niby niewiele, bo wcześniejsze raporty zakładały 5-6 milionów sztuk tabletu na ten rok, ale pamiętajmy, że iPad Pro jest dosyć specyficznym produktem, który nie został stworzony z myślą o wszystkich. Poza tym jest drogim tabletem i to też skutecznie przyhamuje jego sprzedaż. Dowiadujemy się również, że zamówienia na iPada Pro w pierwszym kwartale 2016 roku mogą być jeszcze niższe. Co nie powinno dziwić. Wszak najlepszy okres sprzedażowy to jesień, a zimą sprzedaż produktów zawsze leci w dół.
Pamiętajmy także, że sprzedaż iPadów od prawie dwóch lat spada. W zeszłym kwartale Apple sprzedało 9,88 mln sztuk tabletów z iOS. Dla porównania, w adekwatnym okresie 2014 roku liczba zamówień przekroczyła 12 mln sztuk.
W Polsce iPad Pro ma rzekomo być dostępny w cenie od 3999 złotych. To kwota za podstawowy wariant tabletu z Wi-Fi i 32 GB miejsca na dane. iPad Pro z modemem LTE oraz 128 GB pamięci flash na dane ma w kraju kosztować 5299 złotych. Ceny te jednak nie zostały jeszcze potwierdzone przez Apple.
Specyfikacja techniczna 12,9-calowego tabletu Apple obejmuje następujące elementy:
- 12,9-calowy ekran Retina o rozdzielczości 2732 x 2048 pikseli (264 ppi) z powłoką oleofobową i przeciwodblaskową;
- Procesor Apple A9X (którego szczegóły techniczne nie są znane) mający układ GPU dwukrotnie wydajniejszy niż A8X z iPada Air 2;
- Koprocesor ruchu M9;
- 4 GB pamięci RAM;
- 32 lub 128 GB miejsca na dane (bez możliwości rozbudowy za pomocą kart microSD);
- Dwuzakresowe Wi-Fi w standardzie 802.11ac, Bluetooth 4.2, opcjonalnie modem LTE i GPS;
- Przednia kamera 1,2 Mpix z rejestrowaniem wideo 720p, tylny aparat fotograficzny iSight 8 Mpix z przesłoną f/2.4 i nagrywaniem wideo w jakości 1080p;
- Bateria 38,5 Wh, która ma zapewnić do 10 godzin pracy;
- Złącza Lightning, jack audio 3,5 mm i Smart Connector;
- Cztery głośniki;
- Przycisk Touch ID;
- Barometr, trzyosiowy żyroskop, akcelerometr, czujnik światła.
Tablet ma wymiary 305,7 x 220,6 x 6,9 mm i waży 713 gramów w wersji z Wi-Fi.