Apple oficjalnie milczy na temat daty uruchomienia sprzedaży iPada Pro, a tymczasem 12,9-calowy tablet ma szansę zadebiutować na rynku 13 listopada. Potwierdzają to pierwsze oferty przedsprzedażowe iPada Pro.
Sam’s Club uruchomił przedsprzedaż iPada Pro (choć samo Apple tego jeszcze nie zrobiło). Urządzenie oferowane jest w ciut niższej cenie – 787 dolarów (zamiast 799 dolarów) za wariant z 32 GB miejsca na dane i Wi-Fi. Poza tym oferta sklepu ujawnia termin rynkowego debiutu, a ten przewidziano na 13 listopada (piątek). Jest to jak najbardziej prawdopodobna data, gdyż wiele produktów Apple debiutuje w sprzedaży właśnie w piątki. Wcześniejsze plotki zakładały debiut w dniu 11 listopada, ale piątkowa data jest bardziej prawdopodobna.
W Polsce ceny iPada Pro mają zaczynać się od 3999 złotych. W tej cenie można liczyć na podstawowy wariant tabletu z 32 GB pamięci flash i Wi-Fi. Dla iPada Pro Apple przygotowało dodatkowe akcesoria (sprzedawane osobno), w tym Apple Pencil oraz klawiaturę. Specyfikacja dużego iPada obejmuje następujące elementy i podzespoły:
- 12,9-calowy ekran Retina o rozdzielczości 2732 x 2048 pikseli (264 ppi) z powłoką oleofobową i przeciwodblaskową;
- Procesor Apple A9X (którego szczegóły techniczne nie są znane) mający układ GPU dwukrotnie wydajniejszy niż A8X z iPada Air 2;
- Koprocesor ruchu M9;
- 4 GB pamięci RAM;
- 32 lub 128 GB miejsca na dane (bez możliwości rozbudowy za pomocą kart microSD);
- Dwuzakresowe Wi-Fi w standardzie 802.11ac, Bluetooth 4.2, opcjonalnie modem LTE i GPS;
- Przednia kamera 1,2 Mpix z rejestrowaniem wideo 720p, tylny aparat fotograficzny iSight 8 Mpix z przesłoną f/2.4 i nagrywaniem wideo w jakości 1080p;
- Bateria 38,5 Wh, która ma zapewnić do 10 godzin pracy;
- Złącza Lightning, jack audio 3,5 mm i Smart Connector;
- Cztery głośniki;
- Przycisk Touch ID;
- Barometr, trzyosiowy żyroskop, akcelerometr, czujnik światła.
Tablet ma wymiary 305,7 x 220,6 x 6,9 mm i waży 713 gramów w wersji z Wi-Fi.
źródło: macrumors