Już jutro rozpocznie się sprzedaż iPada Pro z 12,9-calowym ekranem za pośrednictwem sklepu internetowego Apple’a. Tymczasem Tim Cook oraz Eddy Cue podróżują po świecie i udzielają wywiadów, w których zachwalają nowy tablet. CEO Apple stwierdził, że obecnie używa tylko dwóch urządzeń i są to iPad Pro oraz iPhone. Cook posunął się nawet do stwierdzenia, że 12,9-calowy tablet jest w stanie zastąpić laptopa lub komputer stacjonarny!
Wczoraj Apple oficjalnie zapowiedziało datę premiery iPada Pro. Internetowy sklep Apple wystartuje ze sprzedażą już 11 listopada. Natomiast przed końcem tego tygodnia tablet ma pojawić się w sklepach stacjonarnych (oczywiście, jest mało prawdopodobne, że u polskich resellerów). W międzyczasie Tim Cook – CEO Apple oraz Eddy Cue – szef iTunes i iCloud podróżują i udzielają wywiadów, gdzie starają się m.in. zachęcić do zakupu iPada Pro.
Tim Cook w wywiadzie dla The Telegraph powiedział: „myślę, że gdy patrzysz na PC, to po co miałbyś zakupić komputer? Poważnie, po co miałbyś go kupić? Tak, iPad Pro będzie zamiennikiem dla wielu użytkowników laptopów lub komputerów stacjonarnych. Zaczną go używać i w pewnym momencie zdadzą sobie sprawę, że już nie potrzebują nic innego, poza telefonem„. Cook już teraz używa w podróżach tylko tandemu złożonego z iPada Pro i iPhone’a, który sobie chwali. To oznacza, że komputer odszedł w odstawkę.
CEO Apple w innym wywiadzie dla Independent opowiedział także o Apple Pencil. „Cóż, tak naprawdę nie zrobiliśmy rysika, tylko ołówek. Tradycyjny rysik jest gruby, ma naprawdę zły czas reakcji. Nie można szkicować czymś takim i potrzebujesz coś, co naśladuje ołówek, który może go zastąpić. Nie chcemy zastąpić pracy z użyciem palców, tylko uzupełniamy ją ołówkiem.”
Cooka zapytano również o tańszego iPada, który byłby w stanie lepiej rywalizować z innymi tabletami na rynku. CEO Apple skwitował to tak, że na rynku nie ma dobrych tabletów w cenie 50 funtów brytyjskich.
Eddy Cue w wywiadzie dla CNN Money podkreślił, że iPad Pro jest nie tylko idealnym urządzeniem dla twórców, ale również świetnie nadaje się do konsumpcji zawartości. Cue zachwala m.in. duży ekran, który pozwala wygodnie przeglądać maile lub strony internetowe. Natomiast cztery wbudowane głośniki powinny zapewnić dobry dźwięk w trakcie oglądania filmów lub programów telewizyjnych.
Oczywiście, iPad Pro z pewnością jest udanym tabletem i kto wie, czy nie najlepszym, jaki do tej pory powstał. Nie jest jednak tanim urządzeniem. Jego cena w kraju ma zaczynać się od 3999 złotych za wariant z Wi-Fi i 32 GB miejsca na dane. Kombo w postaci tabletu z LTE i 128 GB pamięci na dane, Apple Pencil i klawiaturą przekroczy kwotę 6 tysięcy złotych. W tej cenie można zakupić konkretnego laptopa lub inny komputer.
iPad Pro z pewnością nie sprawi, że Apple przestanie notować spadki sprzedaży tabletów. Niemniej, będzie stanowił ciekawe uzupełnienie oferty i z pewnością znajdzie się grono użytkowników, którzy chętnie sięgną po to urządzenie. Poniżej możecie obejrzeć nową reklamę poświęconą iPadowi Pro – A Great Big Universe.
źródło: the telegraph, independent, cnn money, fot.: Olivier Hess