Apple wprowadziło w tym miesiącu udoskonalone algorytmy wyszukiwania w App Store, co przełożyło się na inteligentniejsze wyszukiwanie aplikacji i gier w sklepie.
TechCrunch raportuje, bazując na wypowiedziach deweloperów, że od 3 listopada tego roku w sklepie App Store zaimplementowano nowe algorytmy wyszukiwania. To przełożyło się na bardziej inteligentne wyszukiwanie i trafniejsze zwracanie wyników. W szczególności wśród pierwszych pozycji wyświetlanych na liście wyszukiwania.
Warto dodać, że wcześniej App Store skupiał się w wynikach wyszukiwania na promowaniu popularnych aplikacji czy gier z listy tych najpopularniejszych. Teraz wygląda to inaczej. Wyszukiwanie bazuje głównie na kluczowych słowach kontekstowych powiązanych z daną aplikacją oraz na konkurencyjnych produktach. Co to oznacza? Dla deweloperów nic innego jak to, że użytkownicy wyszukujący ich aplikację zobaczą również alternatywne dla ich programu aplikacje.
Przykład: Twitter. Wyszukanie tej aplikacji pokazuje teraz wyżej w wynikach takie aplikacje, jak Tweetbot i Twitterrific. Natomiast nie pokazuje już Instagramu. Oczywiście, Apple nie komentuje tych informacji.
źródło: techcrunch