Apple udoskonala algorytmy wyszukiwania w App Store

Apple wprowadziło w tym miesiącu udoskonalone algorytmy wyszukiwania w App Store, co przełożyło się na inteligentniejsze wyszukiwanie aplikacji i gier w sklepie.

TechCrunch raportuje, bazując na wypowiedziach deweloperów, że od 3 listopada tego roku w sklepie App Store zaimplementowano nowe algorytmy wyszukiwania. To przełożyło się na bardziej inteligentne wyszukiwanie i trafniejsze zwracanie wyników. W szczególności wśród pierwszych pozycji wyświetlanych na liście wyszukiwania.

Warto dodać, że wcześniej App Store skupiał się w wynikach wyszukiwania na promowaniu popularnych aplikacji czy gier z listy tych najpopularniejszych. Teraz wygląda to inaczej. Wyszukiwanie bazuje głównie na kluczowych słowach kontekstowych powiązanych z daną aplikacją oraz na konkurencyjnych produktach. Co to oznacza? Dla deweloperów nic innego jak to, że użytkownicy wyszukujący ich aplikację zobaczą również alternatywne dla ich programu aplikacje.

Przykład: Twitter. Wyszukanie tej aplikacji pokazuje teraz wyżej w wynikach takie aplikacje, jak Tweetbot i Twitterrific. Natomiast nie pokazuje już Instagramu. Oczywiście, Apple nie komentuje tych informacji.

źródło: techcrunch

Dawid Długosz: Dziennikarz w branży IT od 2006 roku. Fan produktów firmy Apple. W życiu prywatnym mąż i ojciec trójki dzieci. W serwisie Tablety.pl pełni rolę redaktora prowadzącego. Pasjonat nowych technologii.
Powiązane wpisy
Disqus Comments Loading...

W serwisie wykorzystywane są pliki cookies. Stosujemy je w celach zapewnienia maksymalnej wygody użytkownika oraz do zbierania informacji statystycznych. Jeżeli nie wyrażasz zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki.