RBC Capital Markets szacuje, że firma z Cupertino w trzy miesiące od premiery sprzeda około 3 milionów sztuk iPadów Pro. To ma pozwolić na uzyskanie zysku na czysto w wysokości aż 600 mln dolarów!
Za nami premiera iPada Pro, którego sprzedaż rozpoczęła się 11 listopada. RBC Capital Markets szacuje, że w trzy miesiące od debiutu Apple sprzeda około 3 milionów iPadów Pro. Co ciekawe, na każdym z nich firma ma zarobić około 200 dolarów. To oznacza, że w zaledwie trzy miesiące zysk na czysto ze sprzedaży 12,9-calowych iPadów wyniesie około 600 mln dolarów (przy przychodach w wysokości 2,4 mld dolarów). Dla porównania, Microsoft ze sprzedaży Surface’ów pomiędzy majem a lipcem tego roku wygenerował dochód rzędu 888 mln dolarów.
Jak nietrudno zauważyć, iPad Pro ma szansę znaleźć całkiem spore grono klientów. Mimo to, jest mało prawdopodobne, że 12,9-calowy tablet powstrzyma kolejne spadki sprzedaży iPadów, które Apple notuje od prawie dwóch lat. Co nie zmienia faktu, że jest to nadal opłacalny biznes.
źródło: business insider