Udostępnij
Tweetnij

Microsoft w październiku sprzedał w sieci więcej tabletów niż Apple iPadów

Microsoft i jego Surface’y złe czasy mają już za sobą. Co ciekawe, gigant z Redmond staje się konkretnym graczem na rynku tabletów internetowych, co zdaje się dowodzić raport Ecom Insights, w posiadanie którego weszli redaktorzy serwisu Winbeta. Okazuje się, że w ciągu października gigant z Redmond sprzedał poprzez internet więcej tabletów niż lider rynku, firma Apple.

Surface Pro 3

Microsoft i jego Surface’y złe czasy mają już za sobą. Co ciekawe, gigant z Redmond staje się konkretnym graczem na rynku tabletów internetowych, co zdaje się dowodzić raport Ecom Insights, w posiadanie którego weszli redaktorzy serwisu Winbeta. Okazuje się, że w ciągu października gigant z Redmond sprzedał poprzez internet więcej tabletów niż lider rynku, firma Apple.

Pamiętacie, jak jeszcze kilka lat temu Apple chwaliło się sporą przewagą na rynku tabletów względem konkurencji? Oczywiście, w ciągu kilku lat to się zmieniło i obecnie firma z Cupertino zalicza spadki sprzedaży iPadów, choć nadal pozostaje liderem rynku tabletów.

Serwis Winbeta wszedł w posiadanie raportu „1010data Facts for Ecom Insights, January 2014 – October 2015”, w którym znalazła się bardzo ciekawa informacja. Okazuje się, że w ciągu całego października gigant z Redmond sprzedał poprzez sklepy internetowe w Stanach Zjednoczonych więcej tabletów niż Apple! Udział Surface’ów w październiku wyniósł w tym przypadku aż 45%. Natomiast udział iPadów poleciał mocno w dół, do wartości zaledwie 17%.

Online-Tablet-Share-Trending-by-Brand-YTD-1050x584

Oczywiście, nagły wzrost sprzedaży w przypadku Microsoftu wynika z premiery nowych modeli tabletów, a więc Surface’a Pro 4 oraz hybrydy Surface Book. To z pewnością przyczyniło się do nagłego wzrostu zainteresowania tabletami giganta z Redmond. W tym miesiącu i grudniu sytuacja może wyglądać zupełnie inaczej. Tym bardziej, że do sprzedaży trafił iPad Pro z 12,9-calowym ekranem.

Ciekawostką jest również przeciętna cena sprzedanego tabletu. W tym przypadku Microsoft również pozostaje niezaprzeczalnym liderem. W ciągu ostatniego roku średnia wartość sprzedanego Surface’a to 844 dolary. W przypadku iPadów jest to dużo niższa kwota w postaci 392 dolarów. Oczywiście, wynika to z rozbieżności cen poszczególnych produktów. Ceny Surface’ów Pro są znacznie wyższe niż iPadów. Tak więc wyższa wartość na konkretny model nie powinna nikogo dziwić.

Average-Selling-Price-by-Brand--1041x630

Jedno jest pewne, złe czasy Microsoft i jego Surface’y ma już za sobą. Już od ponad roku dział Surface nie generuje strat w Microsofcie i na siebie zarabia. Przełom nastąpił w połowie 2014 roku, a więc po premierze Surface’a Pro 3, który okazał się trafionym pomysłem. Wcześniej gigant z Redmond notował na Surface’ach ogromne straty. Tylko w pierwszym roku fiskalnym od wprowadzenia własnych tabletów do oferty te przyniosły firmie straty w wysokości aż 900 milionów dolarów. Na szczęście, te czasy już dawno minęły. Microsoft konsekwentnie podejmował decyzje, które zaowocowały coraz lepszą sprzedażą Surface’ów. Między innymi z tego powodu gigant z Redmond nie zdecydował się na wprowadzenie do oferty Surface’a Mini z 8-calowym wyświetlaczem. To urządzenie miało trafić do sprzedaży w 2014 roku, ale w końcu zdecydowano się je uśmiercić, gdyż nie prognozowano zbyt dużego zainteresowania tym urządzeniem ze strony klientów.

źródło: winbeta

sferis.pl - przyjazny sklep internetowy

Dawid Długosz

Dziennikarz w branży IT od 2006 roku. Fan produktów firmy Apple. W życiu prywatnym mąż i ojciec trójki dzieci. W serwisie Tablety.pl pełni rolę redaktora prowadzącego. Pasjonat nowych technologii.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij