Udostępnij
Tweetnij

Apple pozwane przez użytkowników iPhone’ów 5 i 5s

W czwartek do kalifornijskiego sądu trafił pozew złożony przez grupę niezadowolonych użytkowników, którzy w 2012 roku dostali zbyt wysokie rachunki za bezprzewodowy transfer danych w sieciach komórkowych. Winne Apple?

iphone5scamera-640x392

W czwartek do kalifornijskiego sądu trafił pozew złożony przez grupę niezadowolonych użytkowników, którzy w 2012 roku dostali zbyt wysokie rachunki za bezprzewodowy transfer danych w sieciach komórkowych. Winne Apple?

Do kalifornijskiego sądu wpłynął właśnie pozew przeciwko Apple. Tym razem firma ma problemy nie z innymi producentami sprzętów, a z użytkownikami. Chodzi o jedną z wad iPhone’ów 5, które pojawiły się na rynku w 2012 roku. Użytkownicy, którzy wtedy zakupili wspomniane smartfony mieli problem z niezwykle wysokimi rachunkami. O co dokładnie chodzi? Już wyjaśniamy.

Problem pojawił się po wypuszczeniu na rynek iPhone’a 5 oraz wydaniu nowego oprogramowania – iOS 6. Rzekoma wada polegała na tym jak iOS 6 współdziałał z ówczesnym układem SoC – A6, podczas zarządzania bezprzewodową transmisją danych. Z trzema dostępnymi rdzeniami GPU A6 był po raz pierwszy zdolny do przetwarzania dużych bloków transmisji strumieniowanego audio i wideo bez pomocy dwóch rdzeni CPU. W wyniku przerzucania przetwarzania wideo do bloku GPU, iOS 6 „usypiało” CPU, aby oszczędzać energię. Odłączenie rdzenia Swift również wyłączało nadajnik Wi-Fi, co powodowało, że załączał się szybki bezprzewodowy transfer danych w sieciach komórkowych. Jaki wniosek? Wysokie rachunki! Proces obywał się w tle, tak więc klienci nie mieli świadomości, że taka rzecz miała miejsce. Powodowie twierdzą ponadto, że Apple zostało powiadomione o kwestii niemal natychmiast, ale nie podjęło żadnych działań aż do wydania iOS 8.1 w październiku 2014 r.

Oskarżyciele w pozwie twierdzą, że Apple pospieszyło się z wydaniem na świat iPhone’a 5 oraz iOS 6, aby dogonić swojego ówczesnego rywala – Samsunga. Sugerują tym samym, że Apple bez dokładnych testów wydało na świat produkt z wadami, a później przymykało oko na problemy, które się z tym wiązały. Wniosek popierają tym, że iOS 5 wcześniej było testowane 4 miesiące, natomiast iOS 6 jedynie 3. Problem w tym, że inne wersje oprogramowania iOS były wydawane podobnie do iOS 6 – zapowiadane w czerwcu i wydawane we wrześniu.

Apple oskarża się również o to, że, pomimo wiedzy o nieprawidłowościach, nie udostępniło stosownej aktualizacji użytkownikom iUrządzeń korzystających z usług sieci Verizon przez dwa tygodnie od pojawienia się iPhone’a 5 na rynku, choć przez ten czas smartfony korzystały z bezprzewodowego transferu w sieciach komórkowych pomimo podłączenia do Wi-Fi. Istnieje jednak spore prawdopodobieństwo, że problem ten związany był z iOS 6, gdyż niektórzy użytkownicy iPhone’ów 4 oraz 4S donosili o nieprawidłowościach po zainstalowaniu systemu na swoich urządzeniach. Chwilowo sprawa jest dopiero w przygotowaniu, strony nie zostały jeszcze przesłuchane i sędzia nie został jeszcze wyznaczony.

Źródło: AppleInsider

sferis.pl - przyjazny sklep internetowy

Katarzyna Dąbkowska

Każda kieszonsolka i tablet moim przyjacielem, niezależnie od "maści" i rodzaju. Swojego iPhone'a traktuję jak prawą rękę. Pisaniem o mobilnych sprzętach zajmuję się od kilku lat. Miłośniczka gier, literatury angielskiej i kultury Dalekiego Wschodu, wychowująca przedstawiciela nowego pokolenia.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij