Do niedawna najchętniej kupowanymi iPadami były modele z 9,7-calowymi ekranami. Tymczasem w zeszłym kwartale większą popularnością cieszyły się iPady mini z 7,9-calowymi wyświetlaczami.
CIRP (Consumer Intelligence Research Partners ) przeprowadziło ankietę wśród 500 klientów, którzy w zeszłym kwartale zakupili sprzęt marki Apple. Na tej podstawie oszacowano sprzedażowy udział poszczególnych modeli iPadów. Okazuje się, że w zeszłym kwartale najchętniej kupowanymi modelami były iPady mini z 7,9-calowymi ekranami. Takie urządzenia nabyło 47% ankietowanych osób. Dla porównania, rok wcześniej udział iPadów mini wyniósł tylko 32%. Natomiast iPady z 9,7-calowymi ekranami Retina nabyło 41% osób. Co ciekawe, pomimo wysokiej ceny, całkiem niezły start zaliczył także iPad Pro, którego zakupiło 12% ankietowanych.
Oczywiście, powyższe zestawienie dotyczy tylko wybranych klientów w Stanach Zjednoczonych. W skali globalnej mogło być zupełnie inaczej. Niestety, Apple nie podaje oficjalnych informacji na temat sprzedaży poszczególnych modeli iPadów i we własnych raportach finansowych wrzuca je do jednego worka.
Nieco większe zainteresowanie iPadem mini w zeszłym kwartale może wynikać z faktu, że tablet został odświeżony jesienią. Natomiast iPad Air nie i to mogło spowodować pewną konsternację wśród klientów. Co nie zmienia faktu, że iPad Air 2 z 2014 roku nadal oferuje lepszą wydajność niż iPad mini 4 z zeszłego roku. Najchętniej wybieranym w Q4 2015 r. tabletem Apple’a z 7,9″ ekranem był jednak iPad mini 2.
źródło: appleinsider