Apple zmodyfikowało algorytmy wyszukiwania w sklepie App Store. Funkcja lepiej rozpoznaje frazy wpisywane przez użytkowników. Nawet jeśli te są wystukane na klawiaturze błędnie.
Lior Eldan – COO agencji marketingowej Moburst doszukał się pewnych zmian wprowadzonych w App Store. Dokładnie w algorytmach odpowiedzialnych za wyszukiwanie. Apple zmieniło nieco algorytmy i dostosowało je tak, aby lepiej rozpoznawały frazy wpisywane przez użytkowników. Nawet jeśli te zawierają błędy. Przykładem jest Uber. Wpisanie w wyszukiwarce App Store „ubber” sprawi, że aplikacja Uber i tak wyświetli się na pierwszym miejscu. Podobnie jest z „uper”, gdzie w amerykańskim App Store na samej górze wyników wyszukiwania pojawi się Uber, ale nie w Polsce. U nas będzie to aplikacja Uper.
Wprowadzone zmiany możemy nazwać inteligentną autokorektą dla wyszukiwarki App Store. Warto jednak dodać, że zmiany te nie wprowadzono wraz z aktualizacją do iOS 9.3, gdyż podobne słowa kluczowe dostrzeżono już 20 marca, a więc przed premierą tej aktualizacji. To oznacza, że modyfikacje zostały wprowadzone po stronie serwerów Apple’a.
Warto dodać, że Apple przygotowuje więcej zmian z myślą o App Store. Przy tym projekcie pracuje około 100 pracowników Apple, a jego szefem jest Todd Terisi – były lider iAd.
źródło: venturebeat