Firma Apple wespół z WWF poinformowała, że podczas kampanii Apps for Earth przygotowanej w ramach obchodów Dnia Ziemi zebrano w sumie ponad 8 mln dolarów.
Apple wraz z World Wildlife Fund poinformowało, że podczas kampanii Apps for Earth zebrano w sumie ponad 8 milionów dolarów. Kampania ruszyła 14 kwietnia i trwała nieprzerwanie do 24 kwietnia. Była ona związana z obchodami światowego Dnia Ziemi, którego data przypada na 22 kwietnia.
Apple potwierdziło, że w zbiórce pieniędzy chętnie pomogło 24 różnych deweloperów. W sumie pieniądze zbierano korzystając z 27 aplikacji i gier. Na liście znalazły się między innymi takie produkcje jak Hearthstone: Heroes of Warcraft, Angry Birds 2 czy Line. Fundusze gromadzono w ramach specjalnie przygotowanych pod tę okazję mikrotransakcji. Wszystkie pieniądze zebrane w ten sposób trafiały na konto akcji.
Jak twierdzi Apple, deweloperzy bardzo zaangażowali się w akcję, promując wspomniane mikropłatności. Niektórzy zdecydowali się nawet na zmianę ikony swojej aplikacji czy gry. Sam gigant z Cupertino zmienił stronę startową App Store, by ta promowała akcję Apps for Earth.
To druga taka akcja Apple w porozumieniu z WWF. W 2015 roku obie firmy nawiązały współpracę w celu wieloletniej ochrony miliona akrów lasu w Chinach.
Źródło: MacRumors