Z najnowszych analiz wynika, że spada popularność tabletów iPad wśród konsumentów. Rośnie za to wśród klientów biznesowych.
Sprzedaż iPadów spada. Przynajmniej jeśli chodzi o normalnych konsumentów, ale jest grupa społeczna, która coraz bardziej interesuje się tego typu urządzeniami. Jak twierdzi The New York Times, biznesmeni coraz chętniej sięgają po tablety firmy Apple. Mówi tak również analityk, Frank Gillet, który w wywiadzie dla Times stwierdził, że urządzenia giganta z Cupertino są popularniejsze wśród posiadaczy małych i dużych przedsiębiorstw niż wśród normalnych konsumentów.
Jak może być tego przyczyna? Początkowo Apple nie przywiązywało się tak bardzo do biznesu. Celowało raczej we wszystkich użytkowników. Dopiero w 2014 roku firma zaczęła się skupiać na kliencie biznesowym. Można tutaj wspomnieć o masie aplikacji, jakie od tamtego roku zostały wydane. Poza tym Apple zaczęło wtedy współpracować z różnymi firmami, by dostarczyć biznesowym użytkownikom tabletu iPad jak najlepszy produkt. Przykładami mogą być Cisco, SAP oraz IBM, z którym kiedyś miało na pieńku.
Ale to nie jedyni giganci, z którymi Apple nawiązało współpracę. Aby iPad był jeszcze ciekawszym urządzeniem, gigant z Cupertino postanowił podać dłoń Microsoftowi. W ten sposób dostarczył użytkownikom iPadów pakiet Office.
Van Baker, analityk ds. technologii w firmach, powiedział, że większość przedsiębiorców dopiero zaczyna odkrywać, jak urządzenia mobilne zmieniają ich biznes. Dlatego też rośnie zainteresowanie tabletami Apple’a. Jak twierdzi, w większości biznesmeni skupiają się na poczcie elektronicznej, kontaktach i kalendarzu. Do tego dochodzi jeszcze kwestia bezpieczeństwa. Apple niezwykle dba o to, by iOS był szczelnym systemem. Android ma dużo więcej wpadek na tym polu. Warto tu chociaż wspomnieć o wczorajszej informacji o ponad 900 mln urządzeń z systemem Google’a, które zagrożone są atakiem hakerów.
Źródło: NewYorkTimes