Apple postanowiło zmienić profil użytkowników dotyczący wsparcia. Kiedyś pomoc mogliśmy uzyskać na stronie Profil Wsparcia, teraz jego funkcje przejmie Oficjalne wsparcie Apple, ale na liście naszych urządzeń mogą być tylko te związane z naszym Apple ID.
Jak donosi serwis Macrumors, gigant z Cupertino zmienił swoją stronę pomocy dla użytkowników. Kiedyś mogliśmy ją otrzymać pod zakładką Profil wsparcia, teraz funkcje tej strony zostały przeniesione na stronę Kontakt ze wsparciem Apple. Opcje dostępne w dziale pomocy pozostały bez zmian. Nadal możemy tutaj znaleźć informacje na temat technicznego wsparcia dla urządzeń, a także gwarancji. Teraz jednak możemy uzyskać pomoc jedynie dla tych urządzeń, które przypisane są do naszego Apple ID.
Nie byłoby w tym nic niepokojącego, gdyby nie fakt, że niektórzy mają kilka urządzeń zakupionych na swoje konto, z których nie korzystają. Przykładem mogą być tutaj takie jednostki, jak rodzina, czy firma. Jeśli nasz pracodawca zakupił nam komputer, z którego korzystamy, monitorowanie wsparcia, gwarancji itp. staje się mocno utrudnionym procesem dla jednej osoby. To samo tyczy się rodzin, gdzie, przykładowo, z iPhone’a czy iPada może korzystać nastolatek ze swoim identyfikatorem.
AppleInsider donosi również o błędach na nowej stronie wsparcia. Według serwisu w ich firmie zarejestrowanych jest 11 urządzeń giganta na to samo ID, jednak na liście pojawiają się jedynie 3 urządzenia. Tak więc pewnie wymaga to jeszcze dopracowania.
Źródło: AppleInsider, Macrumors