iPad ciągle pozostaje najpopularniejszym tabletem. Pomimo tego, że Apple sprzedaje coraz mniej takich urządzeń. Potwierdza to najnowszy raport IDC. Tim Cook wie, że zainteresowanie iPadami spada, ale Apple nadal ma inwestować w rozwój tego typu sprzętu. CEO Apple’a zapowiedział, że iPada czekają „ekscytujące rzeczy”.
Rynek tabletów cały czas się kurczy. IDC oszacowało, że w zeszłym kwartale na rynek trafiło 52,9 mln sztuk takich urządzeń, a więc o 20,1% mniej niż w czwartym kwartale 2015 roku. Spadki spowodowane są głównie przez straty, które notują najwięksi gracze na rynku tabletów. Są to firmy Apple i Samsung.
Apple sprzedało w zeszłym kwartale 13,1 mln iPadów. To o 3 mln sztuk mniej niż rok wcześniej. Na drugim miejsce jest Samsung. Koreańczycy też jednak notują straty. Samsung w zeszłym kwartale wprowadził na rynek 8,1 mln tabletów, a więc o 11,4% mniej niż w adekwatnym okresie sprzed roku. Rosną za to Lenovo i Huawei. W zeszłym kwartale te firmy sprzedały po – odpowiednio – 3,7 i 3,3 mln sztuk tabletów. Niby dużo mniej niż takie Apple czy Samsung, ale Lenovo polepszyło wynik względem ostatniego kwartału 2015 roku o prawie 15%, a Huawei aż o 43,5%. W całym zeszłym roku sprzedano 174,8 mln tabletów, a więc o 15,6% mniej niż w 2015 roku. Liderem w skali rok też jest Apple z niemal 43 mln sprzedanych iPadów.
iPad Pro stanowił tylko 10% sprzedanych iPadów
iPad Pro miał podciągnąć sprzedaż tabletów z iOS, ale w rzeczywistości nie do końca udało się tego dokonać. Na pewno zyski dzięki jego sprzedaży są nieco wyższe, ale okazuje się, że tylko co dziesiąty sprzedany iPad był modelem Pro – raportuje IDC. Najwięcej sprzedano iPadów Air 2 oraz wszelkiej maści modelów Mini z 7,9-calowymi ekranami.
Zobacz także >> Te skróty 3D Touch z iOS 10 z pewnością warto znać
Apple zarabia głównie na smartfonach. W zeszłym kwartale iPhone’y wykręciły nowy rekord w historii firmy i sprzedały się w liczbie aż 78,3 mln sztuk. To absolutny rekord, ale iPad nadal jest ważnym produktem w portfolio firmy z Cupertino. Tim Cook, CEO Apple’a zapowiedział w trakcie telekonferencji, że tablety z iOS czekają „ekscytujące rzeczy”. Oczywiście, dokładne szczegóły na ten moment nie są znane. Wiemy jednak, że nowe iPady mają zostać pokazane w trakcie specjalnej konferencji, która prawdopodobnie odbędzie się w marcu. Wtedy zobaczymy następcę iPada Air 2 oraz iPada Pro 12,9 cala. Ma też pojawić się zupełnie nowy model z 10,5-calowym ekranem, którego sens wyjaśniał niedawno jeden z grafików. Ten model ma być dosyć przełomowy i prawdopodobnie nie dostanie fizycznego przycisku Początek pod ekranem. Tak więc pozostaje uzbroić się w cierpliwość i poczekać do premiery. Ta odbędzie się już za kilka tygodni i wtedy wszystko się wyjaśni.
Na poniższym filmach obejrzysz nowości z systemu iOS 10:
źródło: IDC