Apple rozszerza program naprawy iPhone’ów o firmy trzecie
Apple postanowiło rozpocząć testowy program naprawy iPhone’ów. ComputerCare przyznało oficjalnie, że zostało wybrane na jedną z trzech firm zewnętrznych, które otrzymają odpowiedni sprzęt do naprawy iPhone’ów i będą działały jako autoryzowane serwisy. Apple ma zamiar w ten sposób usprawnić naprawy zepsutych urządzeń swoich klientów.
Apple postanowiło rozpocząć testowy program naprawy iPhone’ów. ComputerCare przyznało oficjalnie, że zostało wybrane na jedną z trzech firm zewnętrznych, które otrzymają odpowiedni sprzęt do naprawy iPhone’ów i będą działały jako autoryzowane serwisy. Apple ma zamiar w ten sposób usprawnić naprawy zepsutych urządzeń swoich klientów.
Apple postanowiło rozpocząć program testowy przeznaczony do napraw iPhone’ów. Do tej pory odnowy urządzeń z logiem nadgryzionego jabłka zajmowała się wyłącznie firma z Cupertino i jej autoryzowane serwisy. Teraz ulegnie to zmianie.
W komunikacie prasowym ComputerCare napisano, że firma ta została wybrana jako zewnętrzny serwis dla iPhone’ów. Gigant ma tez zamiar udostępnić urządzenia, które są niezbędne w odpowiednim serwisie. Mają one zapewnić najwyższy standard napraw. ComputerCare przyznało, że otrzyma od producenta wspomnianych telefonów specjalną maszynę kalibrującą, która ma za zadanie ostateczne sprawdzanie działania urządzenia po naprawie.
W komunikacie można również przeczytać, że ComputerCare jest jedną z trzech firm zewnętrznych wybranych przez giganta. Niestety, aktualnie nie wiadomo, jakie są nazwy dwóch pozostałych serwisów. Zapewne poznamy je już wkrótce.
Apple liczy na sprawniejsze naprawy iPhone’ów
Co to jednak oznacza dla zwykłego użytkownika? To proste – kiedy zewnętrzne firmy otrzymają dostęp do narzędzi niezbędnych do naprawy iPhone’ów, wtedy reperowanie sprzętów będzie znacznie szybsze i zapewne tańsze. Warto tutaj wspomnieć, że do tej pory ze swoim smartfonem musieliśmy przyjść do sklepu, następnie takie urządzenie zostawało wysłane do centrali w celu naprawy i sprawdzenia działania sprzętu. Teraz jednak serwisów będzie więcej, tak więc szybciej otrzymamy naprawione urządzenie do rąk.
To bardzo dobra wiadomość. Do niedawna mówiło się o nowym prawie w USA, które umożliwiałoby dostęp do narzędzi do napraw firmom zewnętrznym. Apple przeciwstawiało się takim rozwiązaniom i samo, jak widać, postanowiło znaleźć dobre serwisy, by usprawnić naprawy sprzętów.
Źródło: ComputerCare, fot.: iFixit