Podczas WWDC Alasdair Coull z Wingnut AR pokazał możliwości technologii ARKit w iOS 11 na przykładzie wersji demonstracyjnej projektu opartego na Unreal Engine. Teraz Epic Games zapowiedziało oficjalnie, że ma zamiar udostępnić te narzędzia dla deweloperów. Będą oni mogli z nich korzystać przed premierą systemu w pełnej wersji.
Podczas tegorocznej konferencji WWDC Alasdair Coull z Wingnut AR (firmy założonej przez Petera Jacksona) zaprezentował wersję demonstracyjną projektu stworzonego na Unreal Engine. Pozwał na budowanie światów w rozszerzonej rzeczywistości, podobnie jak to jest w przypadku Pokemon Go. Prezentacja skupiała się wokół możliwości ARKit na iOS 11. Okazuje się jednak, że będziemy mogli doświadczyć ich jeszcze przed premierą wspomnianego systemu. Teraz Epic Games postanowiło udostępnić deweloperom oprogramowanie z Wingnut AR, by ci mieli już wgląd w to, jak mają dalej działać.
Dla tych, którzy nie są zaznajomieni z tematem – wersję demonstracyjną pokazano podczas wspomnianej konferencji. Jak widać na załączonym wideo, program potrafi wygenerować w czasie rzeczywistym świat w rozszerzonej rzeczywistości. W tym przypadku jest to pole bitwy pokazane na stole.
Warto wspomnieć, że iOS 11 jest aktualnie dostępne w wersji testowej. Pełna wersja systemu zadebiutuje tej jesieni. Deweloperzy jednak nie śpią i już opracowują nowe projekty z wykorzystaniem technologii ARKit. Przykładem może być wirtualna linijka lub Minecraft w rozszerzonej rzeczywistości.
Na poniższym filmie obejrzysz 11 najciekawszych nowości z iOS 11:
Źródło: engadget