HomePod ze słabą sprzedażą. Apple obcina zamówienia na sprzęt
Apple HomePod zadebiutował na rynku już w lutym i początkowo radził sobie fenomenalnie. Niestety, z biegiem czasu sprzedaż zaczęła spadać, więc gigant z Cupertino musiał powziąć odpowiednie środki i zdecydował się na obcięcie zamówień na te urządzenia w firmie Inventec Corp. Powodów może być wiele.
HomePod zadebiutował na kilku rynkach już w lutym. Początkowo urządzenie radziło sobie świetnie, jednak z czasem zapotrzebowanie na nowy, inteligentny głośnik od giganta z Cupertino zmalało. Spowodowało to, że firma musiała obciąć zamówienia na te urządzenia w firmie Inventec Corp. Ta zajmuje się produkcją sprzętu.
Apple HomePod sprzedało się świetnie w ramach zamówień przedsprzedażowych. Po premierze urządzenie również świetnie sobie radziło. W ostatnim tygodniu stycznia wspomniane zamówienia sięgały 1/3 ze wszystkich zakupów na inteligentne głośniki w Stanach Zjednoczonych. Ale kiedy głośnik trafił na sklepowe półki, sprzedaż zaczęła spadać. Pierwsze dziesięć tygodni sprzedaży urządzenia zaowocowało 10-procentowym udziałem w rynku sprzedawanych głośników. Dla porównania – Echo od firmy Amazon miało w tym czasie 74% udziałów, a Google Home – 14%. Po kolejnych trzech tygodniach sprzedaż głośnika Apple spadła, a udział w rynku wynosił około 4%.
Apple HomePod niewypałem przez słabego asystenta i wiele ograniczeń?
Według pracowników sklepu Apple, produkt sprzedaje się w mniej niż 10 sztuk dziennie. Pomimo najwyższej jakości dźwięku, HomePod zawiódł głównie ze względu na dużą zależność od iPhone’a i ograniczenia cyfrowego asystenta. Sprzęt ogranicza się głównie do odtwarzania muzyki z Apple Music, kontrolowania ograniczonej liczby zoptymalizowanych pod kątem Apple inteligentnych urządzeń gospodarstwa domowego i wysyłania wiadomości za pośrednictwem iPhone’a. Znawcy podają te powody jako główną wadę, która doprowadziła do słabej sprzedaży.
HomePod przegapił też grudniową datę premiery, która jest przełomowa dla świątecznych zakupów. Inteligentne głośniki znalazły się wtedy wśród najlepiej sprzedających się produktów. Sporą wadą jest też Siri, ponieważ nie może konkurować z innymi odpowiednikami, takimi jak Asystent Google czy Alexa.
HomePod – najważniejsze cechy
- wysokiej klasy głośnik niskotonowy z wbudowanym wzmacniaczem
- 7 głośników wysokotonowych (każdy ze wzmacniaczem)
- sześć mikrofonów
- Wi-Fi 802.11ac z MIMO
- Bluetooth 5.0
- wsparcie dla AirPlay 2
- Siri
- wymiary: 172 x 142 mm
- waga: 2,5 kg
- wspierane języki: angielski (Australia, Stany Zjednoczone i Wielka Brytania)
Zobacz także: AirPods – poznaj najciekawsze triki i sztuczki
Obejrzyj również: iOS 11 – 11 najciekawszych nowości w systemie Apple:
Źródło: Bloomberg