Apple ma nie lada problem z najnowszą aktualizacją – iOS 11.3. Jak pisaliśmy nie tak dawno, iPhone X, a także wersje 8 i 8 Plus mają problemy po wymianie ekranu w nieautoryzowanych serwisach. Później okazało się, że występują również błędy po wymianie baterii. Wtedy nie jest wspierana funkcja Kondycja baterii. Pojawiło się wiele głosów, że Apple robi to specjalnie. iFixit poddaje to twierdzenie w wątpliwość.
iFixit twierdzi, że Apple nie blokuje celowo możliwości wymiany części w telefonach iPhone w zewnętrznych serwisach. Uważa, iż cały problem opiera się nie na samych komponentach, a na oprogramowaniu. Podobna sprawa miała miejsce w przypadku smartfona iPhone 7 i błędu 53.
iFixit uważa, że wkrótce, po wykryciu problemu, udostępnione zostaną takie baterie firm zewnętrznych, które będą miały funkcję Battery Health. Nie jest jednak wiadome, czy w takim przypadku pojawi się również aktualizacja dla telefonów z już wymienioną w ten sposób baterią. Ta sama sprawa ma się tyczyć również ekranów. Możliwe, że rozwiązanie problemów nadejdzie wraz z iOS 11.4.
Apple nie ma celu w tym, by blokować naprawę smartfonów iPhone X, 8 i 8 Plus z pomocą iOS 11.3
Apple, jak mówi iFixit, z pewnością nie ufa firmom zewnętrznym oferującym wymianę komponentów. Firma twierdzi jednak, że nie ma powodu, by gigant z Cupertino blokował naprawę w zewnętrznych serwisach. Może upłynąć jednak sporo wody w Wiśle zanim problem zostanie naprawiony. Ciekawe jest jednak to, że dotyczy on również oryginalnych komponentów giganta, które zostały wymienione przez nieautoryzowane serwisy. A co wy sądzicie o tej sprawie? Zgadzacie się z iFixit?
Zobacz również: Najlepsze aplikacje na iOS – marzec 2018
Źródło: iFixit