Apple Pay w Polsce dostępne jest od 19 czerwca. Wtedy usługa została uruchomiona w kraju przez dziewięć banków. Już niedługo po tym pojawiły się raporty, jakoby start był znacznie lepszy niż ten, który zaliczył w listopadzie 2016 roku Google Pay (wtedy jeszcze pod nazwą Android Pay). Prawdopodobnie tak było, co zdają się potwierdzać informacje przekazane przez Pekao S.A.
Pekao S.A. przekazało na Twitterze, że po zaledwie tygodniu klienci tego banku dodali do Apple Pay aż 21 tysięcy kart. To naprawdę świetny wynik i pamiętajmy, że mówimy tylko o jednym banku z dziewięciu. Bank chwali się także ponad 20% wzrostem PeoPay. Przedstawiciele innych banków zapewniają nas jednak, że u nich usługa także spotkała się z dużym zainteresowaniem.
Apple Pay w Polsce musiało mieć naprawdę świetny start
Apple Pay w Polsce z pewnością spotkało się także z dużym zainteresowaniem klientów innych banków niż Pekao SA. Sugerują to odpowiedzi, które na Twitterze otrzymaliśmy wczoraj wieczorem od przedstawicieli banków mBank, BGŻ BNP Paribas oraz BZ WBK. Niestety, szczegóły nie są znane, bo na razie są objęte embargo. Z czasem jednak to zejdzie i wtedy powinniśmy dowiedzieć się, ile kart pododawali klienci innych banków.
W Polsce na Apple Pay musieliśmy czekać naprawdę długo. Usługa została uruchomiona po kilku tygodniach od momentu, gdy oficjalnie jej start potwierdził sam Tim Cook. W kraju usługę wprowadziło dziewięć banków, w tym Alior Bank, Bank Pekao S.A., Bank Zachodni WBK, BGŻ BNP Paribas, Getin Noble Bank, mBank, Raiffeisen Polbank, Nest Bank oraz T-Mobile Usługi Bankowe. Oczywiście, z czasem będzie ich więcej.
Wprowadzenie Apple Pay rozważa ING Bank Śląski, ale ten nie podaje żadnych konkretów. Usługa na pewno jednak pojawi się w Credit Agricole czy PKO. Na więcej szczegółów trzeba jednak poczekać.
Zobacz także: W iPhonie X jest nowy dzwonek Reflection. Zobacz, jak dodać go na własnym telefonie
źródło: Twitter