Analitycy firmy Strategy Analytics opublikowali raport, w którym to ujęli wyniki podziału rynku pomiędzy poszczególne platformy. Zgodnie z wynikającymi z niego informacjami, w drugim kwartale 2011 roku Android skoczył z 2.9% do aż 30% pokrycia rynku globalnego. Musiało to odbić się niekorzystnie na innych platformach. Popularność Apple iPad spadła tym samym z 94 do „zaledwie” 61.3%. Tablety z systemem Windows na pokładzie dzierżą jedynie 4.6% rynku, zaś plasujący się za nimi BlackBerry Playbook to zaledwie 3,3%.
To spora niespodzianka szczególnie dla tych, którzy nie widzieli szans powodzenia tabletów PC z Androidem Honeycomb na pokładzie. W świetle tego, że coraz to więcej nowych tabletów właśnie z tym systemem pojawia się w sprzedaży, jak mówi raport, nie powinno być dla nikogo niespodzianką jeśli okaże się, że Android zajmie w czwartym kwartale 40-50% rynku.