Z pewnością nikt z was nie lubi przypadkowych kliknięć w reklamy, zgadza się? Czy to na stronach internetowych, czy też wewnątrz aplikacji. Na szczęście, Google postanowiło temu zaradzić i ma pewne rozwiązanie!
Na oficjalnym blogu AdWords Google przekazało informacje o zmianach względem reklam, co ma przełożyć się na rzadsze przypadkowe kliknięcia. I tak:
- Google zablokuje przekierowania w przypadku kliknięć lub dotknięć przy krawędzi zdjęć;
- Ikony reklam (na przykład wewnątrz aplikacji) nie będą klikalne i w ten sposób prościej je zamkniemy (bez potrzeby precyzyjnego dotknięcia) za pomocą ikonki x;
- Nie będzie można kliknąć w reklamy, które wyświetliły się przez bardzo krótki czas.
Zmiany docenią nie tylko zwykli użytkownicy, ale także sami reklamodawcy, którzy będą ponosić mniejsze koszty w związku z mniejszą liczbą przypadkowych kliknięć oraz dostaną bardziej precyzyjne statystyki związane z rzeczywistym zainteresowaniem danymi reklamami.
źródło: google