Bazujący na systemie Tizen smartfon Samsung Z1 potrzebował mniej niż pół roku by przekroczyć barierę miliona sprzedanych egzemplarzy. Władze południowokoreańskiej firmy są zaskoczone aż tak dużą popularnością urządzenia.
– Samsung Z1 poradził sobie lepiej niż przewidywaliśmy – nie kryje Asim Warsi, wiceprezes ds. marketingu, urządzeń mobilnych i IT w indyjskim oddziale Samsunga. – Smartfon radzi sobie równie dobrze, a nawet lepiej od sąsiadujących modeli z naszego portfolio – zauważa.
Po sukcesie odniesionym przez wypuszczony w połowie stycznia telefon, firma postanowiła wypuścić wersję Gold Samsunga Z1. Będzie on dystrybuowany w podobnym przedziale cenowym co wersja oryginalna (pierwotnie kosztowała 5,7 tys. rupii indyjskich, obecnie jest do nabycia za 5 tys.), a w sprzedaży znajdzie się w przyszłym miesiącu.
Samsung Z1 nie mógł realnie konkurować ze smartfonami pracującymi pod kontrolą znacznie popularniejszego od systemu Tizen Androida, ale pozwolił uzyskać siedmioprocentowy udział w rynku, co przez analityków z Convergence Catalyst postrzegane jest jako umiarkowany sukces.
Popularność systemu Tizen Samsung chce budować m.in. przez wzbogacanie wachlarza dostępnych na nim aplikacji. Od stycznia ich liczba się podwoiła, a kolejnego znaczącego zastrzyku należy się spodziewać po zaplanowanym na końcówkę lipca Tizen Development Summit. Południowokoreańska firma chce ponadto wypuścić kolejne modele smartfonów z Tizenem, w różnych półkach cenowych.
Źródło: Indiatimes