Apple najcenniejszą marką w przemyśle. Google, Microsoft i Samsung w dziesiątce
Apple utrzymało swoją pozycję lidera wśród najcenniejszych marek w przemyśle. Mało tego, gigant z Cupertino znacząco umocnił swoje notowania – w ciągu ostatniego roku wartość marki wzrosła o 43 proc. do poziomu przekraczającego 170 miliardów dolarów.
Apple utrzymało swoją pozycję lidera wśród najcenniejszych marek w przemyśle. Mało tego, gigant z Cupertino znacząco umocnił swoje notowania – w ciągu ostatniego roku wartość marki wzrosła o 43 proc. do poziomu przekraczającego 170 miliardów dolarów.
Przed rokiem wskaźnik ten wynosił blisko 119 mld dolarów. Tak duży skok pozwolił w corocznym notowaniu Interbrand uzyskać Apple dodatkowe wyróżnienie „Top Riser” przyznawane firmom, które uzyskały przynajmniej kilkunastoprocentowy wzrost. Najlepiej pod tym względem wypada jednak Facebook, którego wartość wzrosła o 54 proc., co pozwoliło mu na uplasowanie się na 23. miejscu.
Apple na sam szczyt wspięło się w 2013 roku, zrzucając z fotela lidera Coca-Colę. Od tego czasu nieprzerwanie firma cieszy się statusem najcenniejszej marki w biznesie. W tegorocznym notowaniu Interbrand wysoko plasują się też branżowi konkurenci amerykańskiej spółki: Google (2.), Microsoft (4.) czy Samsung (7.). W przypadku dwóch pierwszych spółek wartość ich marek rok do roku wzrosła o – odpowiednio – 12 i 11 proc. Samsung utrzymał poziom sprzed roku.
Z listy stu najwyżej cenionych marek wypadła m.in. Nokia. Firmę do przyszłego roku obowiązuje zakaz konkurencji z Microsoftem, jednak już teraz wspomina się o planach powrotu Finów na rynek smartfonów. Niewykluczone, że wraz z nim Nokia ponownie wywalczy awans do wspomnianej setki.
Źródło: Interbrand