To nie żart, ale zyski Finów generowane przez markę Angry Birds w zeszłym roku po raz pierwszy w historii poleciały w dół. Dlaczego?
Jeśli wydaje wam się, że gry Rovio tracą na popularności, to jesteście w błędzie. Okazuje się, że w zeszłym roku gry firmy zostały pobrane ponad 600 mln razy i wygenerowały 110,7 mln euro przychodu. To o 16% więcej niż w 2013 roku. Gdzie więc Rovio zaliczyło stratę? Okazuje się, że na sprzedaży zabawek i innych gadżetów z Angry Birds. Tu zysk operacyjny w zeszłym roku wyniósł „tylko” 10 milionów euro. Dla porównania, w 2013 roku była to kwota ponad 36 mln euro, a rok wcześniej 76,8 mln euro.
Rovio stwierdza, że sprzedaż zabawek była poniżej jakichkolwiek oczekiwań. Niestety, ale czas Angry Birds zdaje się przemijać i po szale sprzed kilku lat, dzieciaki wykazują już coraz mniejsze zainteresowanie wściekłymi ptakami.
źródło: vg247