W 2017 roku ¾ ruchu internetowego mają wygenerować smartfony i tablety

Jak często obecnie przeglądacie internet na komputerach? Zapewne coraz rzadziej, zgadza się? Żyjemy w dobie coraz większych telefonów i tabletów, na których coraz chętniej przeglądamy strony internetowe. Z roku na rok ich udział we wszystkich odsłonach globalnej sieci rośnie. Według firmy Zenith Media w przyszłym roku smartfony i tablety będą odpowiadać już za ¾ całego ruchu w sieci!

Firma Zenith Media, która monitoruje internet na terenie 60 państw, opublikowała ciekawy raport z prognozami na przyszły i kolejny rok. Firma wierzy, że już w przyszłym roku za ¾ ruchu w sieci będą odpowiadać urządzenia mobilne, jak smartfony i tablety. Tak więc ich udział znacząco wzrośnie, bo sugeruje się, że w tym roku będą odpowiadać za około 68% całego ruchu w internecie. Dla porównania, w 2012 roku było to tylko 40%.

W 2012 roku tylko około 23% ludzi w krajach, które monitorujemy miało smartfony i 4% posiadało tablet. Penetracja smartfonów wzrosła obecnie do 56% i jest to wzrost o 2,4 razy w ciągu około czterech lat i przewidujemy, że wzrośnie do 63% do 2018 roku. Tablety są nieco bardziej luksusowym produktem i nie rozprzestrzeniły się tak szeroko. W ich posiadaniu jest 15% mieszkańców z 60 monitorowanych rynków i sądzimy, że ich udział wzrośnie w 2018 roku do 17%. – przekazało w informacji prasowej Zenith Media.

Zenith Media stwierdza, że najwięcej ruchu w sieci generują użytkownicy smartfonów i tabletów z Hiszpanii. Tam udział tego typu urządzeń wynosi aż 85%, a potem mamy:

  • Hong Kong (79%)
  • Chiny (76%)
  • Stany Zjednoczone (74%)
  • Włochy (73%)
  • Indie (73%)

Firma wierzy jednak, że w 2018 roku czołówka nieco się zmieni i ma wyglądać następująco:

  • Hong Kong (89%)
  • China (87%)
  • Hiszpania (86%)
  • Stany Zjednoczone (83%)
  • Włochy (83%)
  • Indie (82%)

W raporcie Zenith Media znajdziemy też informacje o liczbie smartfonów na każdego mieszkańca. Najwięcej jest ich w Europie Zachodniej i Azji. Liderem jest Irlandia, gdzie właścicielem smartfona jest aż 92% mieszkańców. Potem mamy Singapur z 91%, Hiszpanię z 88%, Norwegię z 86% oraz Koreę Południową z 84%.

Informacje te będą w szczególności przydatne reklamodawcom. Ci będą coraz więcej inwestować na rynku reklam mobilnych. Zenith Media szacuje, że tego typu reklamy urosną w przyszłym roku do 56% z obecnych 44%. Natomiast już w 2018 roku reklamy wyświetlane na smartfonach i tabletach mają stanowić aż 60% wszystkich prezentowanych w internecie. Jej wartość wzrośnie do 134 mld dolarów. To więcej niż pieniądze, które zostaną wydane na reklamy w gazetach, magazynach, kinach czy te plenerowe.

źródło: zenith media

Marcelina Poznańska: Lubię Androida i jestem jego użytkowniczką niemal od samego początku. Nie stronię jednak od innych platform mobilnych. Interesuję się, poza nowymi technologiami, także jazdą konną oraz sportem.
Powiązane wpisy
Disqus Comments Loading...

W serwisie wykorzystywane są pliki cookies. Stosujemy je w celach zapewnienia maksymalnej wygody użytkownika oraz do zbierania informacji statystycznych. Jeżeli nie wyrażasz zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki.