Jak donoszą poniedziałkowe raporty WPP Plc, Apple stało się najbardziej wartościową marką na światowym rynku, osiągając wartość 153,3 miliarda USD. Tak naprawdę zmiana lidera byłą tylko kwestią czasu. Producent najpopularniejszych tabletów PC i smartfonów na rynku przejął pałeczkę po czteroletniej hegemonii Google. Ta zaś spadła na drugie miejsce, z wynikiem 111,5 miliarda USD.
Co ciekawe, producent z nadgryzionym jabłuszkiem w logo, pozostawił z tyłu takie znakomitości jak chociażby McDonalds, plasującego się na trzeciej pozycji. Dla porównania, co bardziej wzięte marki na rynku, choć daleko w tyle za Apple, całkiem nieźle radzą sobie na rynku. Wartość Facebook wzrosła na przykład o 246% , co dało marce 35 pozycję w rankingu, z wartością określaną na 19,1 miliarda. W ramach ciekawostki można dodać, że najwartościowszą marką pod kątem sprzedaży w cieci jest Amazon.com.