Apple najbardziej wartościową marką na świecie

Jak donoszą poniedziałkowe raporty WPP Plc, Apple stało się najbardziej wartościową marką na światowym rynku, osiągając wartość 153,3 miliarda USD. Tak naprawdę zmiana lidera byłą tylko kwestią czasu. Producent najpopularniejszych tabletów PC i smartfonów na rynku przejął pałeczkę po czteroletniej hegemonii Google. Ta zaś spadła na drugie miejsce, z wynikiem 111,5 miliarda USD.

Co ciekawe, producent z nadgryzionym jabłuszkiem w logo, pozostawił z tyłu takie znakomitości jak chociażby McDonalds, plasującego się na trzeciej pozycji.  Dla porównania, co bardziej wzięte marki na rynku, choć daleko w tyle za Apple, całkiem nieźle radzą sobie na rynku. Wartość Facebook wzrosła na przykład o 246% , co dało marce 35 pozycję w rankingu, z wartością określaną na 19,1 miliarda. W ramach ciekawostki można dodać, że najwartościowszą marką pod kątem sprzedaży w cieci jest Amazon.com.

Maciej Rosiński: Jestem miłośnikiem gadżetów i nowoczesnych technologii, fanem Xiaomi i MIUI. Lubię język polski i choć nie jestem absolwentem dziennikarstwa, staram się poprawnie wysławiać i pisać po polsku, a piętnować wszelkie przejawy niepoprawności językowej. Od kilkunastu lat udzielam się w dziennikarstwie, od kilku, jako "naczelny recenzent" ;) portalu Tablety.pl.
Powiązane wpisy
Disqus Comments Loading...

W serwisie wykorzystywane są pliki cookies. Stosujemy je w celach zapewnienia maksymalnej wygody użytkownika oraz do zbierania informacji statystycznych. Jeżeli nie wyrażasz zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki.