Jak zrobić konkurencji „pod górę”? Wykorzystać jej aktorów w swoich reklamach [wideo]
Na samym początku, dla tych którzy jeszcze nie są zorientowani, śpieszymy z informacją, że Samsung i Apple są od pewnego czasu na ścieżce wojennej. Zaczęło się od spraw patentowych, zarzutów że Galaxy Tab to klon iPada, potem pojawiły się wyroki zakazujące sprzedaży i nakazujące wycofanie produktów Samsunga z określonych krajów. Czy to jako formę zemsty, rewanżu czy nowego sposobu walki z konkurencją, Samsung wpadł na pomysł jak zareklamować swój produkt, wykorzystując elementy wizerunku konkurencji.
Na samym początku, dla tych którzy jeszcze nie są zorientowani, śpieszymy z informacją, że Samsung i Apple są od pewnego czasu na ścieżce wojennej. Zaczęło się od spraw patentowych, zarzutów że Galaxy Tab to klon iPada, potem pojawiły się wyroki zakazujące sprzedaży i nakazujące wycofanie produktów Samsunga z określonych krajów. Czy to jako formę zemsty, rewanżu czy nowego sposobu walki z konkurencją, Samsung wpadł na pomysł jak zareklamować swój produkt, wykorzystując elementy wizerunku konkurencji.
To nie tajemnica, że najchętniej oglądane reklamy to te, w których występują dzieci. Mają one zresztą też najlepszy wpływ na potencjalnych klientów. Właśnie to wykorzystał Samsung w swojej reklamie promującej tablet Galaxy Tab 8.9, emitowanej na terenie Korei. Nie byłoby może nic nadzwyczajnego w samej reklamie gdyby nie fakt, że dziewczynka wy niej występująca nie tak dawno wystąpiła w reklamie telewizyjnej iPhone 4S. Może to i zbieg okoliczności, jednak rozważając to, o ilu różnych sprawach w starciu Apple i Samsunga była mowa – raczej wygląda to na efekt zamierzony. Samsung zdjął wideo ze swojego kanału YouTube, jednak poniżej możecie porównać sobie reklamy Apple i Samsunga właśnie.