Sukces czy porażka? Biorąc pod uwagę wręcz fatalne wcześniejsze wyniki sprzedaży tabletu z BlackBerry Tablet OS jest to całkiem niezły wynik.
Przeczytaj koniecznie >> iPad jednak spada, Android ma 40% rynku tabletów
W zeszłym roku kanadyjskiemu RIM-owi udało sprzedać się niespełna 500 tysięcy własnych tabletów. Nie za wiele, gdy wyniki porównamy na przykład z tymi, które notuje Apple i jego iPad. Playbook przyniósł firmie w zeszłym roku prawie pół miliona dolarów straty i fakt ten przeważył na wyprzedaży, jak i licznych promocjach na tablet, które uruchomił producent.
W zeszłym kwartale (który zakończył się dla RIM-a 3 marca) producent sprzedał aż 500 tysięcy Playbooków. Koniec końców, RIM pochwalił się, że do tej pory na świecie działa milion Playbooków. Czy tyle jednak sprzedano? Mniej więcej tak, bo część tabletów producent rozdał za darmo deweloperom, ale niewiele bo tylko około 25 tysięcy egzemplarzy.