Gartner: tablety z Windows 8 raczej nie dla typowego konsumenta
Analitycy Gartnera nie pozostawiają na nowych okienkach Microsoftu suchej nitki. Najnowszy raport firmy zakłada, że Windows 8 nie przekroczy w tym roku nawet 5% udziałów na rynku tabletów.
Analitycy Gartnera nie pozostawiają na nowych okienkach Microsoftu suchej nitki. Najnowszy raport firmy zakłada, że Windows 8 nie przekroczy w tym roku nawet 5% udziałów na rynku tabletów.
Przeczytaj koniecznie >> Microsoft ujawnia wymagania stawiane Windows 8 na tabletach. Czego się spodziewać?
Choć Microsoft obecnie dwoi się i troi, aby móc sensownie konkurować z iOS i Androidem na rynku tabletów, tak rzeczywistość dla giganta z Redmond może okazać się brutalna. Najnowszy raport specjalistów z Gartnera zakłada, że do końca tego roku nowe okienka Microsoftu mają szansę zdobyć około 4,1% rynku tabletów, a więc znacznie mniej niż iPad czy Android.
Co ciekawe, dopiero w 2016 roku Windows 8 ma szansę przebić się ponad próg 10% i udział okienek wynieść ma zaledwie 11,8% rynku. Gartner sugeruje, że tablety z systemem Microsoftu będzie cieszyć się większym uznaniem wśród profesjonalistów i pasjonatów IT aniżeli typowych konsumentów. A wy planujecie zakup tabletu z Windows 8 czy wolicie inny system?