OpenGL ES 3.0 gotowe. Czekają nas jeszcze lepszy gry na tabletach
Grupa Khronos ogłosiła finalną specyfikację kolejnej odsłony OpenGL ES, tym razem z numerkiem 3.0. Dzięki nowemu standardowi gry na tabletach będą jeszcze lepsze!
Grupa Khronos ogłosiła finalną specyfikację kolejnej odsłony OpenGL ES, tym razem z numerkiem 3.0. Dzięki nowemu standardowi gry na tabletach będą jeszcze lepsze!
Przeczytaj koniecznie >> ARM zapowiada rewolucję na rynku układ grafiki dla tabletów
Prace nad specyfikacją OpenGL ES 3.0 dobiegły końca. Wśród nowości interfejsu 3D warto wymienić:
- Nowe efekty z zakresu cieniowania, przekształceń oraz renderowania przy jednocześnie mniejszym zużyciu energii;
- Wsteczna kompatybilność z OpenGL ES 2.0;
- Wsparcie dla czterech elementów MRT jednocześnie;
- Obsługa nowych formatów kompresji jak EAC i ETC2;
- Lepsza precyzja podczas renderowania elementów graficznych.
OpenGL ES stanowi podstawę wieli gier na tabletach. Obsługiwane jest nie tylko przez Androida, ale również w iOS. Dzięki kolejnej wersji standardu możemy wkrótce spodziewać się jeszcze lepszych gier.