Rynek tabletów rozwija się niezwykle dynamicznie. Nic więc dziwnego, że zgodnie z najświeższymi szacunkami, z końcem roku ma sięgnąć liczby 100 milionów sprzedanych urządzeń. Jak donosi firma ABI Research, na czołowej pozycji w tym zestawieniu plasuje się Apple iPad.
Przeczytaj koniecznie >> Siedem sposobów na wydłużenie żywotności baterii iPada
W drugim kwartale padł kolejny rekord sprzedaży, z 25 milionami sprzedanych urządzeń, co stanowi 36-procentowy wzrost w stosunku pierwszego kwartału i aż o 77 procent lepszy wynik aniżeli w drugim kwartale roku ubiegłego.
Apple, jako najważniejszy element rynku, kontynuuje swoją hegemonię, „zaliczając” na swoim koncie aż 69 procent całości sprzedaży tabletów w drugim kwartale. Dla porównania, Samsung w tym czasie zanotował wzrost o 8,1 procenta, zaś ASUS o blisko 4 procent.
„Najbardziej imponującym jest fakt, że Apple sprzedało w drugim kwartale 2012 roku 17,0 milionów tabletów, czym niemal zrównało się z wynikiem 17,3 milionów sprzedanych urządzeń, osiągniętym od początku bieżącego roku przez wszystkich pozostałych producentów” powiedział analityk firmy ABI, Jeff Orr.
Pomimo widocznego wzrostu sprzedaży, Apple stoi w obliczu zmniejszenia średnich cen sprzedaży (ang. ASP – average selling price – przyp. red.), co skutkuje spadkiem przychodu o 19 procent w stosunku rocznym.
W swoich szacunkach firma ABI przewiduje również dane dotyczące nadchodzących tabletów Microsoft Surface. Analitycy ABI uważają, że mogą one namieszać na rynku, szczególnie w odniesieniu do tabletów z Androidem. Jednak… Pytanie, na które odpowiedzi nie znają nawet analitycy, brzmi: czy gigant z Redmond zdobędzie na tyle dużą popularność, aby móc nawiązać walkę z zadomowionymi już na rynku i dzielącymi wpływy z niego tabletami z iOS i Androidem.